BlackBerry Aurora to nowy średniak przeznaczony na rynek indonezyjski

Legendy umierają. Nokia jest w rękach HMD, a nowe urządzenia Kodaka produkuje francuski koncern Archos. BlackBerry z kolei to chińskie TCL oraz... indonezyjskie Merah Putih. Właśnie ten ostatni koncern niedługo wprowadzi nowego smartfona z logo BlackBerry na obudowie - model Aurora.

BlackBerry Aurora to nowy średniak przeznaczony na rynek indonezyjski
Łukasz Skałba

02.03.2017 | aktual.: 02.03.2017 17:58

Kilka miesięcy temu chiński koncern TCL przejął kanadyjską markę BlackBerry. TCL nie ma jednak wyłączności na produkcję smartfonów z logo tej firmy. Niedawno świat obiegły plotki, jakoby w Indonezji za urządzenie marki BlackBerry miał odpowiadać Merah Putih. Teraz uległy one potwierdzeniu. Już jutro na tamtejszym rynku ma bowiem zadebiutować urządzenie o nazwie BlackBerry Aurora.

BlackBerry Aurora
BlackBerry Aurora
ProducentBlackBerry
Model procesoraSnapdragon 435
SegmentSmartfon ze średniej półki
System operacyjnyAndroid 7.0
Przekątna ekranu5.5″
Rozdzielczość ekranu1280 x 720
Maksymalna pamięć operacyjna4 GB RAM
Maksymalna pamięć wewnętrzna32 GB
Rozdzielczość matrycy13 Mpix
Pojemność akumulatora3000 mAh
Przejdź do pełnej specyfikacji

Jest ono zaprojektowane przez firmę Merah Putih i przez nią będzie też produkowane. Ma ona również odpowiadać za działania marketingowe związane z omawianym modelem. Gdzie będzie więc BlackBerry w nowym BlackBerry? Na pewno w logo. To ono będzie główną siłą napędową sprzedaży. Jednak to nie wszystko. BlackBerry jest znane przede wszystkim ze swojego ultra bezpiecznego oprogramowania, które doceniają biznesmeni na całym świecie.

BlackBerry Aurora
BlackBerry Aurora© Phonearena

Wcześniej było to BlackBerry 10, a ostatnimi czasy - mocno zmodyfikowany Android z autorskimi aplikacjami dbającymi o bezpieczeństwo danych użytkownika. To właśnie za software w dalszym ciągu będą odpowiadali programiści BlackBerry. Umowa BlackBerry z TCL i Merah Putih jest więc następująca - wy projektujcie, produkujcie i sprzedawajcie urządzenia na które my wgramy swoje oprogramowanie i przykleimy logo na obudowie.

Powiecie, że mało BlackBerry w BlackBerry? Możliwe, ale spójrzcie na sytuację Nokii. Tam jedynym fińskim elementem pozostało logo. Reszta to chińska marka, która odniesie sukces dzięki dawnym osiągnięciom legendarnej Nokii.

Obraz
© Lazada

Wracając jednak do samego smartfona. Ma on być dostępny na indonezyjskim rynku od jutra w cenie około 1060 zł. Jego specyfikacja to budżetowo-średnia półka. Obejmuje więc między innymi 5,5-calowy ekran HD, Snapdragona 435 współpracującego z 4 GB pamięci RAM oraz baterią o pojemności 3000 mAh. Jego wygląd widzicie na zdjęciach. Cóż, ja tam nie żałuję, że nie trafi on na rynek europejski.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)