BlackBerry Aurora to nowy średniak przeznaczony na rynek indonezyjski

Legendy umierają. Nokia jest w rękach HMD, a nowe urządzenia Kodaka produkuje francuski koncern Archos. BlackBerry z kolei to chińskie TCL oraz... indonezyjskie Merah Putih. Właśnie ten ostatni koncern niedługo wprowadzi nowego smartfona z logo BlackBerry na obudowie - model Aurora.

BlackBerry Aurora to nowy średniak przeznaczony na rynek indonezyjski
Łukasz Skałba

Kilka miesięcy temu chiński koncern TCL przejął kanadyjską markę BlackBerry. TCL nie ma jednak wyłączności na produkcję smartfonów z logo tej firmy. Niedawno świat obiegły plotki, jakoby w Indonezji za urządzenie marki BlackBerry miał odpowiadać Merah Putih. Teraz uległy one potwierdzeniu. Już jutro na tamtejszym rynku ma bowiem zadebiutować urządzenie o nazwie BlackBerry Aurora.

BlackBerry Aurora
BlackBerry Aurora
ProducentBlackBerry
Model procesoraSnapdragon 435
SegmentSmartfon ze średniej półki
System operacyjnyAndroid 7.0
Przekątna ekranu5.5″
Rozdzielczość ekranu1280 x 720
Maksymalna pamięć operacyjna4 GB RAM
Maksymalna pamięć wewnętrzna32 GB
Rozdzielczość matrycy13 Mpix
Pojemność akumulatora3000 mAh
Przejdź do pełnej specyfikacji

Jest ono zaprojektowane przez firmę Merah Putih i przez nią będzie też produkowane. Ma ona również odpowiadać za działania marketingowe związane z omawianym modelem. Gdzie będzie więc BlackBerry w nowym BlackBerry? Na pewno w logo. To ono będzie główną siłą napędową sprzedaży. Jednak to nie wszystko. BlackBerry jest znane przede wszystkim ze swojego ultra bezpiecznego oprogramowania, które doceniają biznesmeni na całym świecie.

BlackBerry Aurora
BlackBerry Aurora© Phonearena

Wcześniej było to BlackBerry 10, a ostatnimi czasy - mocno zmodyfikowany Android z autorskimi aplikacjami dbającymi o bezpieczeństwo danych użytkownika. To właśnie za software w dalszym ciągu będą odpowiadali programiści BlackBerry. Umowa BlackBerry z TCL i Merah Putih jest więc następująca - wy projektujcie, produkujcie i sprzedawajcie urządzenia na które my wgramy swoje oprogramowanie i przykleimy logo na obudowie.

Powiecie, że mało BlackBerry w BlackBerry? Możliwe, ale spójrzcie na sytuację Nokii. Tam jedynym fińskim elementem pozostało logo. Reszta to chińska marka, która odniesie sukces dzięki dawnym osiągnięciom legendarnej Nokii.

Obraz
© Lazada

Wracając jednak do samego smartfona. Ma on być dostępny na indonezyjskim rynku od jutra w cenie około 1060 zł. Jego specyfikacja to budżetowo-średnia półka. Obejmuje więc między innymi 5,5-calowy ekran HD, Snapdragona 435 współpracującego z 4 GB pamięci RAM oraz baterią o pojemności 3000 mAh. Jego wygląd widzicie na zdjęciach. Cóż, ja tam nie żałuję, że nie trafi on na rynek europejski.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)