Capcom wprowadza usługę OpenFeint
Jeśli jeden z największych producentów gier na świecie, postanawia dołączyć do największego systemu globalnych statystyk na iPhone’a, to jest to informacja godna odnotowania. Zgodnie z zawartym porozumieniem, nowe gry Capcom’u będą wyposażone w OpenFeint’a! Pierwsze efekty już widać w App Store.
06.05.2010 | aktual.: 06.05.2010 11:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jeśli jeden z największych producentów gier na świecie, postanawia dołączyć do największego systemu globalnych statystyk na iPhone’a, to jest to informacja godna odnotowania. Zgodnie z zawartym porozumieniem, nowe gry Capcom’u będą wyposażone w OpenFeint’a! Pierwsze efekty już widać w App Store.
Zanim Apple wystartuje ze swoim Game Center minie kilka dobrych miesięcy. Producenci gier muszą wiec troszczyć się o takie rzeczy jak integracja z facebookiem, globalne statystyki, osiągnięcia, chaty czy też forum dla graczy. Na rynku istnieje kilka rozwiązań dla iPhone’a, niektóre płatne, inne darmowe.
Capcom postanowił wybrać OpenFeint’a. Powody takie a nie innej decyzji sa dwa. Po pierwsze jest to darmowy system. Implementacja modułu OpenFeint nie kosztuje ani grosza. Po drugie, jest to największy dostawca tego typu rozwiązań na rynku. W chwili obecnej w bazie zarejestrowanych jest ponad 21 milionów użytkowników!
Efekty nowej współpracy widać już w sklepie Apple’a. Dwie gry Capcomu zostały już wyposażone w OpenFeint’a. Pierwszą z nich jest gra Hatchlings – typowy match-3 puzzle w którym gracz łączy ze sobą kolorowe kreaturki. Drugą grą jest Dark Void Zero, klasyczny 8-biotowa platformówka, która największe sukcesy święciła na Nintendo DS.
Jestem ciekaw jak zachowa się Capcom oraz sami usługodawcy (OpenFeint, Plus+, Crystal) w momencie pojawienia się Game Center od Apple’a. Czy przejdą pod skrzydła firmy z Cupertino? Czy Apple zmusi ich do tego w jakiś sposób? Jakoś trudno uwierzyć mi w zdrową rywalizację na tym polu.
Źródło: AppAdvice