Carrefour Mova - darmowy Internet w zamian za reklamy

Carrefour Mova - darmowy Internet w zamian za reklamy
26.07.2011 13:00
Carrefour Mova też da Internet za friko
Carrefour Mova też da Internet za friko
Kira Czarczyńska
Kira Czarczyńska

Prosty, genialny pomysł sieci FreeM, która proponuje darmowe korzystanie z Internetu w zamian za oglądanie serwowanych przez operatora reklam, doczekał się właśnie powielenia. Taką samą ofertę przygotowuje Carrefour Mova. Nie jest to jednak w żadnym razie działanie konkurencji, a po prostu rozwinięcie usług proponowanych przez wspólnego właściciela FreeM i Mova.

Obie wirtualne sieci należą do firmy Integer - ich usługi są jednak kierowane do dwóch różnych grup odbiorców. W przypadku Mova są to głównie klienci sklepów Carrefour, FreeM natomiast adresowane jest przede wszystkim do nastolatków i młodych osób, chcących pozostawać w kontakcie z internetowymi znajomymi i korzystać z dostępu do Internetu bez inwestowania w to pieniędzy.

Jak zdradził w rozmowie z Rzeczpospolitą prezes firmy InMobile, zarządzającej FreeM, sieć ma obecnie przychody głównie właśnie z reklam i usług internetowych. Stanowią one około 80% wszystkich przychodów, choć operator teoretycznie oferuje również wykonywanie połączeń czy wysyłanie SMS-ów.

Nowa propozycja sieci Mova wzorowana na FreeM

Carrefour Mova ma obecnie około 50 tysięcy użytkowników, którzy niedługo dostać mają propozycję korzystania z darmowego Internetu. Warunkiem będzie, podobnie jak we FreeM, oglądanie reklam. Prezes InMobile, Tomasz Właszczuk, twierdzi, że model ten całkiem nieźle się sprawdza, choć reklamodawcy podchodzą do nowego medium nadal ze sporą rezerwą.

Obie sieci mają do końca roku zyskać łącznie 100 tysięcy użytkowników. Jest to realny plan, zwłaszcza że FreeM koncentruje się obecnie na pozyskiwaniu nowych, aktywnych klientów. Ma ich zresztą coraz więcej - powoli kształtuje się grupa lojalnych użytkowników, którzy intensywniej korzystają z mobilnego Internetu, a nawet inwestują w lepszej klasy telefony, aby było to wygodniejsze.

Palny: Przystanek Woodstock i bardziej intensywna współpraca

Na Przystanku stanie kawiarenka internetowa, której zadaniem będzie pokazywanie uczestnikom, jak działa FreeM i jakie korzyści przynosi korzystanie z jej oferty. Do końca wakacji natomiast taka sama usługa - darmowy Internet za reklamy - ruszy w sieci Mova. Będzie wtedy możliwe nawiązanie bliższej współpracy między obydwoma sieciami i skuteczniejsze pozyskiwanie klientów.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)