Ceneo wprowadza aplikację na iPada
Serwis Ceneo.pl, najpopularniejsza porównywarka (ponad 4 mln unikalnych użytkowników) cen w Polsce, poszerza swoją gamę aplikacji na urządzenia mobilne. Jako pierwszy w branży przygotował specjalną aplikację pozwalającą na dostęp do wszystkich produktów prezentowanych w serwisie Ceneo.pl użytkownikom iPadów.
27.09.2012 | aktual.: 27.09.2012 19:59
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Do tej pory na rynku e-commerce tworzono aplikacje głównie na smartfony. Użytkownicy korzystający z iPadów mogli instalować na swoim sprzęcie aplikacje na iPhone’y, które tylko częściowo dostosowują się do wielkości ekranu urządzenia poprzez rozciąganie widoku, co oznaczało utratę jakości obrazu.
Biorąc pod uwagę fakt, że tablety i smartfony zdecydowanie różnią się między sobą pod względem funkcjonalności, konieczne stało się przygotowanie dedykowanej wersji dla właścicieli iPadów. Tablet Apple’a dzięki swojemu rewelacyjnemu ekranowi dotykowemu o rozmiarze 9,7 pozwala w czytelny i atrakcyjny sposób prezentować produkty, co jest zdecydowanie trudniejsze na małym ekranie telefonu. Równoznaczne może to być z dużo wygodniejszymi zakupami w sieci.
Nowa aplikacja Ceneo.pl została tak przygotowana, aby zaraz po jej zainstalowaniu na tablecie móc szybko sprawdzać ceny produktów, przeglądać oferty sklepowe, galerie zdjęć oraz czytać opinie o produktach wystawione przez internautów. Jak to ma miejsce w pozostałych aplikacjach mobilnych Ceneo.pl, kupujący może wyszukiwać produkty, skanując ich kody kreskowe.
Program pozwala przeglądać katalog produktów serwisu Ceneo.pl z użyciem filtrów w kategoriach. Dzięki niej możliwe jest również poznanie najpopularniejszych produktów na Ceneo.pl, jak również czytanie dokładnych specyfikacji i opisów poszukiwanych przedmiotów.
Aplikacja została zaprojektowana w taki sposób, aby można było zapamiętywać wybrane produkty w schowku, jak również sama zapisuje historię oglądanych towarów. Daje równocześnie internautom szybki dostęp do tysięcy ofert sklepów internetowych i możliwość zlokalizowania ich siedzib.
Wprowadzenie na rynek nowej aplikacji mobilnej na iPada jest ważnym elementem strategii rozwoju usług mobilnych Ceneo.pl. Wcześniej w kwietniu tego roku firma uruchomiła cieszącą się dużym zainteresowaniem aplikację mobilną na smartfony z systemem operacyjnym Samsung bada, a jeszcze w 2011 podobną bezpłatną aplikację dla użytkowników telefonów z systemem operacyjnym Android i Symbian.
Źródło: Informacja prasowa