Co takiego ma w sobie Apple, że zyskuje tylu miłośników?

Co takiego ma w sobie Apple, że zyskuje tylu miłośników?

Co takiego ma w sobie Apple, że zyskuje tylu miłośników?
Materiał sponsorowany
21.12.2018 18:15, aktualizacja: 21.12.2018 19:15

Sprzęt elektroniczny z charakterystycznym nadgryzionym jabłuszkiem w logo jest bardzo popularny w dzisiejszych czasach. Marka ta bije rekordy sprzedaży na całym świecie, a ludzie ustawiają się w kolejkach po kolejne urządzenia. Na czym więc polega fenomen Apple i jak to możliwe, że każda premiera najnowszych modeli wywołuje na świecie tyle emocji?

Początki marki

Na wstępie warto napisać parę słów o początkach Apple. Zostało założone 1 kwietnia 1976 roku przez Steve'a Jobs'a, Steve'a Wozniaka (właśc. Stephan) oraz Ronalda Wayne'a – ten ostatni po krótkim czasie opuścił zespół, zostawiając kolegów samych. Wpadli oni na pomysł, aby stworzyć pierwszy komputer, który byłby dostępny dla każdego, ponieważ w tamtych czasach urządzenia te mogli posiadać tylko nieliczni, np. naukowcy.

W tym samym roku, Stephan zbudował pierwszy osobisty komputer, nazwany Apple I – wyprodukowany w liczbie 200 sztuk. Rok później do masowej produkcji trafił model Apple II. Od poprzedniego różnił się tym, że został wzbogacony o monitor, klawiaturę oraz obudowę. Od tego czasu produkty firmy Apple stały się coraz bardziej zaawansowane, a marka zaczęła się cieszyć coraz większą popularnością.

Bardzo dobry marketing

Ogromne kwoty przeznaczone na reklamę oraz odpowiedni marketing robią swoje i po produkty z nadgryzionym jabłuszkiem ustawiają się kolejki. Można powiedzieć, że Steve Jobs był mistrzem w kwestii marketingu. Prezentując nowe produkty, robił to z taką pasją, że każdy miłośnik marki śledził konferencje z zapartym tchem.

Same spoty reklamowe Apple są mistrzostwem, konkretnie te dotyczące iPhone'a. Nie namawiają do zakupu ani nie zachęcają promocjami, to kilkusekundowe filmiki przedstawiające wspaniałe możliwości telefonu.

Łatwość w użytkowaniu i nowoczesny design to znak rozpoznawczy urządzeń z najsłynniejszym na świecie jabłuszkiem. Dlatego firma ta ma tylu miłośników, których przyciąga również...cena. Każdy wie, że sprzęty Apple do tanich nie należą, ale dzięki temu ludzie mają wrażenie, że nabywają produkt z najwyższej półki. Stają się posiadaczami czegoś niezwykłego, co rzeczywiście ułatwia życie – bo o to też Steve'owi chodziło. Sprawić, aby każdy myślał, że to właśnie sprzęty Apple są niezbędne nie tylko w pracy, ale w życiu codziennym. Niewątpliwie osiągnął swój cel, ponieważ liczba ich miłośników stale rośnie i coraz więcej ludzi sięga po te urządzenia.

Obraz

Charakterystyczne telefony, laptopy, tablety oraz odtwarzacze muzyki pojawiają się też w wielu filmach, co oczywiście też jest doskonałym chwytem marketingowym.

Apple bez wad?

To byłoby idealne, ale niestety, jak każde sprzęty – również produkty marki Apple nie są bez wad. Można spotkać się z opiniami, że produkty tej marki, nie są zbyt wytrzymałe, szybko pojawiają się na nich rysy, a najmniejszy upadek może się skończyć dla iPhone'a popękaną szybką wiec trzeba zgłosić się do serwisu na wymianę szybki w iPhone.

Na forach można również spotkać wiele opinii dotyczących baterii, która niestety nie jest zbyt wydajna i wymaga ładowania nawet kilka razy w ciągu dnia, w zależności od tego, z ilu aplikacji korzystamy. Równie często można spotkać problemy z gniazdem ładowania czy przyciskiem "home", oczywiście są to wady, które można naprawić w każdym serwisie Apple.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)