Czy Apple poradzi sobie na azjatyckich rynkach?

Czy Apple poradzi sobie na azjatyckich rynkach?

Czy Apple poradzi sobie na azjatyckich rynkach?
Zbigniew Kowal
06.01.2010 15:04, aktualizacja: 06.01.2010 16:04

Wszyscy wiemy, że iPhone zdobył niemal wszystkie najważniejsze rynki na świecie. Produkty Apple’a rządzą w Stanach Zjednoczonych, całkiem dobrze radzą sobie również w Europie oraz Ameryce Południowej. Jak dotąd, nie udało się firmie z Cupertino zdominować rynków azjatyckich. Ostatnie wieści napływające z tego regionu są jednak bardzo optymistyczne.

Wszyscy wiemy, że iPhone zdobył niemal wszystkie najważniejsze rynki na świecie. Produkty Apple’a rządzą w Stanach Zjednoczonych, całkiem dobrze radzą sobie również w Europie oraz Ameryce Południowej. Jak dotąd, nie udało się firmie z Cupertino zdominować rynków azjatyckich. Ostatnie wieści napływające z tego regionu są jednak bardzo optymistyczne.

Zapewne pamiętacie, że sprzedaż iPhone’a na terytorium Chin okazała się porażką dla Apple’a. W pierwszym tygodniu po premierze sprzedano zaledwie 5 tysięcy urządzeń. Wynik bardzo słaby, biorąc pod uwagę liczbę mieszkańców zamieszkujących Państwo Środka. Firma z Cupertino nie przestraszyła się jednak pierwszych niepowodzeń.

2 stycznia iPhone zadebiutował w Południowej Korei. W dniu otwarcia sprzedano około 60 tysięcy sztuk! Wynik nieporównywalnie lepszy od chińskiej premiery. Apple jeszcze raz pokazało, że potrafi zdobywać kolejne rynki zbytu.

Informacje z Korei trzeba uznać za duże osiągniecie Apple’a. Tamtejszy rynek nie specjalnie sprzyja smartfonom, ich udział w całym rynku mobilnym wynosi zaledwie 1%. Dla porównania, w USA niemal co drugi telefon jest smartfonem.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)