Czy iPad będzie następnym iPhonem dla producentów akcesoriów?

Czy iPad będzie następnym iPhonem dla producentów akcesoriów?
Zbigniew Kowal

28.02.2010 08:48, aktual.: 28.02.2010 09:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zbliżająca się wielkimi krokami premiera iPad’a to początek finansowego eldorado dla producentów słuchawek, obudów, żelowych skinów i innego rodzaju akcesoriów. Nowego urządzenia nikt nie chce pominąć w swojej ofercie, tym bardziej że na zwycięzcę tej wojny czekają miliony dolarów.

Zbliżająca się wielkimi krokami premiera iPad’a to początek finansowego eldorado dla producentów słuchawek, obudów, żelowych skinów i innego rodzaju akcesoriów. Nowego urządzenia nikt nie chce pominąć w swojej ofercie, tym bardziej że na zwycięzcę tej wojny czekają miliony dolarów.

O co tak naprawdę cały ten hałas? Wystarczy powiedzieć, że w 2009 roku zyski ze sprzedaży wszystkich akcesoriów do iPhone’a oraz iPoda osiągnęły pułap 3,7 miliarda dolarów. Analitycy zakładają, że rynek związany z iPadem może okazać się nawet jeszcze bardziej lukratywny.

To będzie niewiarygodnie ważna część naszego biznesu”- powiedział Jamie Elgie z firmy Belkin w rozmowie z dziennikarzami BusinessWeek’u. Natomiast inna firma, GelaSkins rozpoczęła projektowanie swoich żelowych nakładek już w kilka godzin po oficjalnej prezentacji urządzenia przez Apple’a. Wszystkie firmy zajmujące się sprzedażą akcesoriów przystąpią do wojny już w dniu premiery iPad’a na sklepowych półkach.

Obraz

Faktycznie jest się o co bić, skoro produkty po 15 dolarów wygenerowały tak duży zysk to co powiecie o akcesoriach do nowego urządzenia po 50 dolarów? Nie zapominajmy również, że większość firm produkujących dodatkowe rzeczy dla urządzeń Apple’a zarabia na nich od 70% do 90%. Nic wiec w tym dziwnego, że najwięksi producenci przestawiają się na iPada właśnie.

Całkiem możliwe, że po nowe pieniądze schyli się również Apple. Firma z Cupertino wraz z prezentacją nowego tabletu pokazała światu również kilka akcesoriów: klawiaturę, stację dokującą czy specjalną przystawkę do zdjęć. Jak zwykle, na ostateczną odpowiedź na zadane w tytule wpisu pytanie trzeba będzie poczekać. Mam jednak dziwne wrażenie, że mimo wszystko iPad okaże się mniej dochodowym interesem niż iPhone. A jakie jest wasze zdanie?

Źródło: Cult of Mac

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także