Czy konsultanci Play grają fair?
W "Metrze" opisano właśnie interesujące metody, jakie stosują (niektórzy?) handlowcy sieci Play, aby zdobyć nowych klientów. Rzecznik fioletowego operatora zapewnia, że korzystają oni ze sposobów agresywnego pozyskiwania klienta, ale takie propozycje ze strony konsultantów nie są standardem. Jakie? Cóż, zerwania umowy z obecną siecią.
28.06.2011 | aktual.: 28.06.2011 17:50
W artykule wspomniano rozmowę z jednym z konsultantów:
[...]
- Pół roku? To szkoda. Ale może pan zapyta, ile będzie kosztowało zerwanie umowy i zadzwonię jeszcze raz.
Jak wskazuje słusznie "Metro", jest to działanie sprzeczne z Ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwej konkurencji. Artykuł 12 stanowi:
Czynem nieuczciwej konkurencji jest także nakłanianie klientów przedsiębiorcy lub innych osób do rozwiązania z nim umowy albo niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, w celu przysporzenia korzyści sobie lub osobom trzecim albo szkodzenia przedsiębiorcy.
Czy zachowanie konsultantów Play łamie ustalone prawo? Co do tego nie ma chyba większych wątpliwości. Pozostali operatorzy mogą zastosować środki prawne, chcąc zapobiec tym praktykom. Na razie tylko PTK Centertel zapowiedział, że sprawdzi poruszony przez "Metro" temat i być może zwróci się do Play o wyjaśnienia.