Czy obecne na rynku smartfony będą obsługiwać Daydream VR? Odpowiedź brzmi nie

Czy obecne na rynku smartfony będą obsługiwać Daydream VR? Odpowiedź brzmi nie
30.05.2016 10:55
Google Daydream VR
Google Daydream VR
Marek Pruski
Marek Pruski

Tako rzecze Clay Bavor, kóry czuwa w Google'u nad działem zajmującym się wirtualną rzeczywistością.

Zaprezentowana na Google I/O 2016 technologia Google Daydream VR pobudziła fantazję fanów wirtualnej rzeczywistości na całym świecie. Przyszła jednak pora by dać klapsa w rączki, które już sięgały do portfeli z zamiarem kupna nowego sprzętu. Daydream VR bowiem prawie na pewno nie będzie współpracował z twoim obecnym telefonem.

Clay Bavor w rozmowie z portalem roadtovr.com mówi:

Mogę (wam) powiedzieć, że najprawdopodobniej nie będzie żadnych telefonów wstecznej generacji wspierających Daydream. Chcemy utrzymać wysoki standard, a żeby to zrobić, wszystkie elementy muszą pasować idealnie. Fanom VR-u powiedziałbym: poczekajcie jeszcze kilka miesięcy z nabyciem waszego kolejnego telefonu… i kupcie telefon gotowy na Daydream.

Czy widać w tym monopolistyczne zapędy i zmuszanie do zakupu nowego Nexusa? Na pierwszy rzut oka, może i tak, jednak Google podjęło już współpracę z 8 czołowymi producentami smartfonów i bez wątpienia będą oni wprowadzać do swojej oferty urządzenia „gotowe na Daydream”. Przestrzeganie klientów by wstrzymali się z zakupem ma swoje uzasadnienie.

412161576293303206

Do obsługi Google Cardboard potrzeba w miarę dobrych podzespołów oraz żyroskopu. Większość telefonów, nawet tych średnich, spełnia te wymagania. Natomiast Daydream ma być o wiele bardziej zaawansowany i ma dostarczyć jeszcze lepszych wrażeń. Zwykłego VR-u już skosztowaliśmy, a apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc plastikowy Cardboard z kontrolerem konsumentów nie zadowoli.

Google chce mieć pewność, że urządzenia te spełnią wymagania użytkowników. Nie mamy jeszcze dokładnych wymagań minimalnych, ale wiemy dość ogólnie, w co smartfon będzie musiał być wyposażony. Będą to:

412161576293565350

Żyroskop w zwykłych telefonach sprawdza się w prostych grach czy podczas obracania ekranu w aplikacjach. W goglach VR, musi on być jeszcze dokładniejszy, aby na bieżąco dostarczać informacji o położeniu głowy. Ekran to drugi ważny czynnik. On też musi mieć bardzo wysoką częstotliwość odświeżania.

Sprzętowo telefon musi wyświetlać 60 klatek na sekundę w sferze i to w bardzo wysokiej rozdzielczości. To naprawdę trudne zadanie, zarówno dla procesora jak i układu graficznego. Inna sprawa, że telefon nie może się przy tym przegrzewać ani zużywać zbyt dużo energii. Nad tymi ostatnimi czynnikami ma czuwać nowa wersja systemu Android o oznaczeniu N.

412161576293761958

Najciekawsze w tym wszystkim jest to, że Google rekomenduje deweloperom używanie swojego Nexusa 6P do tworzenia VR-owych aplikacji, a wszystko wskazuje na to, że nawet flagowiec samego Google’a nie jest „gotowy na Daydream”.

Firma narobiła nam nadziei, a teraz studzi zapędy. Rzekomo urządzenia do obsługi nowej technologii giganta, mają pojawić się już jesienią tego roku. Niewykluczone że to nowy Nexus będzie robiony stricte pod VR, a reszta smartfonów będzie tylko częściowo kompatybilna z Daydream.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)