Do Android Marketu trafiło 500 000 aplikacji, ale co z jakością?
Walka mobilnych systemów trwa, a siłę każdego z nich ocenia się między innymi poprzez liczbę dostępnych aplikacji. Zacięcie rywalizują dwaj najwięksi gracze - Android i iOS-. Ten pierwszy, według raportu analityków z Research2Guidance, we wrześniu przekroczył barierę 500 000 opublikowanych aplikacji od początku istnienia. A jak wygląda sytuacja w przypadku systemu Apple'a?
22.10.2011 | aktual.: 22.10.2011 18:40
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
iTunes App Store osiągnął pokaźną liczbę pół miliona tytułów w maju tego roku, obecnie zwiększając swój rekord do 600 000. Statystyki te obejmują w ogóle opublikowane aplikacje, a programów dostępnych jest oczywiście mniej.
Sklepy dwóch gigantów muszą robić selekcję, aby wyrzucać pozycje niedopracowane lub szkodliwe (tutaj króluje Android). Inna sprawa, że ciągle natrafiamy na śmieci. Niektóre programy są również wycofywane na samą prośbę autora, z powodu łamania prawa etc. Ogółem z zielonego Marketu zniknęło ponad 37% aplikacji, a w przypadku App Store'a 24%. W trzecim kwartale liczby dostępnych tytułów przedstawiały się następująco: Android - 319 161, iOS - 459 589.
Powodem takiego stanu rzeczy jest przede wszystkim bardziej restrykcyjne podejście firmy z Cupertino do publikowania aplikacji w jej sklepie. Droga dla deweloperów na Androida jest łatwiejsza, ale z tego powodu statystycznie wypuszczają oni znacznie więcej tytułów (4,38) niż programiści innych systemów.
Na razie bardzo dobrze radzi sobie Windows Marketplace, z którego do tej pory zniknęło tylko 13% aplikacji. Jednak można to tłumaczyć młodością platformy, w analogicznym okresie dla Androida wskaźnik dostępnych programów kształtował się na poziomie 86%.
Sklepu należący do Google'a we wrześniu zwiększył się o kolejne 42 000 pozycji. Tylko 26% z nich jest płatnych, w porównaniu z 34% ogółu. Można stąd wywnioskować, że deweloperzy coraz bardziej stawiają na szeroką dostępność i czerpanie zysku z reklam. Cena przeciętnej aplikacji wynosi około 10 zł.
Android Market oraz App Store rosną w siłę, a prawdopodobnie za jakiś czas dołączy do nich Windows Marketplace. Pół miliona aplikacji z pewnością robi wrażenie, ale patrząc realistycznie, najbardziej zapaleni testerzy są w stanie wypróbować maksymalnie kilka tysięcy z nich. Wolałbym, aby wprowadzono naprawdę ostrą selekcję, nawet kosztem zmniejszenia liczby dostępnych programów do "marnych" 50 000.
Źródło: Research2Guidance