Motorola sprzedaje Xooma z odzysku z cudzymi danymi

Refurbished - słowo klucz, po ujrzeniu którego zazwyczaj opuszczamy aukcje dotyczącą sprzętu, na który jeszcze przed chwilą mieliśmy ochotę. Ludzie nierzadko mają wątpliwości co do jakości nowego sprzętu, a co dopiero gdy w grę wchodzi zakup czegoś, co już raz wylądowało w serwisie. Zwłaszcza że czasem producenci dają plamę i na tym polu.

Motorola Xoom
Motorola Xoom
Michał Mynarski

06.02.2012 | aktual.: 06.02.2012 18:00

Tym razem padło na Motorolę, która nie dopilnowała tabletów Xoom. Niewielka część urządzeń sprzedanych w USA przez stronę woot.com nie miała wyczyszczonych danych poprzednich użytkowników.

Jak jest to ważne, wie każdy, kto kiedyś sprzedawał swoje urządzenie lub kupował używane. W dzisiejszych smartfonach i tabletach jest przechowywana masa danych dotycząca aktywności użytkownika, od zdjęć i muzyki po loginy i hasła. Istotne jest, by przed sprzedażą takiego sprzętu przywrócić ustawienia fabryczne, a danymi na karcie zająć się ręcznie (najlepiej sformatować).

Serwis amerykańskiego giganta widocznie to przeoczył. Dane pozostały na naprawdę niewielu urządzeniach (wg Motoroli ok. 100 na 6200), ale dla pechowców, którzy je zakupili, nie jest to komfortowa sytuacja. Producent, chcąc jak najszybciej i jak najlepiej rozwiązać tę kwestię, podjął zdecydowane kroki.

Poszkodowani, którzy zakupili niewyczyszczone urządzenie, mogą je odesłać Motoroli. Firma usunie wszystkie niepożądane dane. Uruchomiła ona również stronę, na której użytkownicy mogą wprowadzić numer seryjny urządzenia i dowiedzieć się, czy kupili tablet z cudzymi danymi (chociaż myślę, że poszkodowani nie będą mieli problemu z identyfikacją tego faktu).

Strona pomoże również przejść przez proces odsyłania Xooma do serwisu. Jako rekompensatę za omyłkę Motorola wraz z wyczyszczonym tabletem przekaże użytkownikom kartę podarunkową American Express o wartości 100 dol.

Pozostaje pytanie: co z tymi, których dane nie zostały usunięte? Jeżeli tylko znajdują się w grupie ryzyka (określona na podstawie sklepu i daty zwrotu), proszeni są o kontakt telefoniczny, zapisanie się do serwisu monitorującego oraz zmianę haseł do stron internetowych, kont e-mailowych czy portali społecznościowych.

Źródło: endgadget.com, motorola

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Komentarze (0)