Facebook App Center - konkurencja dla Google'a i Apple'a?

Facebook App Center - konkurencja dla Google'a i Apple'a?
10.05.2012 13:00
Facebook Apps Center
Facebook Apps Center
Tomasz Nowak
Tomasz Nowak

Facebook stara się ugruntować swoją pozycję w Internecie. Nie tak dawno pisaliśmy o wykupieniu serwisu Instagram. Dzisiaj najpopularniejszy serwis społecznościowy zapowiada własną stronę z aplikacjami.

Facebook stara się ugruntować swoją pozycję w Internecie. Nie tak dawno pisaliśmy o wykupieniu serwisu Instagram. Dzisiaj najpopularniejszy serwis społecznościowy zapowiada własną stronę z aplikacjami.

Nie będzie to jednak strona tylko z aplikacjami typu FarmVille. Facebook App Center będzie zawierał darmowe i płatne aplikacje Facebooka, te stworzone przy użyciu HTML5, programy na Androida i iOS, oraz na komputery.

Czyżby rosła konkurencja dla Chrome Web Store? Tego dowiemy się już za kilka tygodni, kiedy Facebook App Center wystartuje. Twórcy aplikacji, którzy zamierzają zarabiać na swoich produktach, mogą posmakować nowego serwisu już teraz.

Ciekawym rozwiązaniem są aplikacje mobilne. Facebook App Center będzie oferował je zarówno na Androida, jak i iOS. Jeśli ktoś zechce pobrać jakiś program, po kliknięciu przycisku Install zostanie odesłany do Apple Store albo Google Play.

Wszystkie aplikacje w serwisie Facebooka muszą być z nim zintegrowane. Innymi słowy, znajdą się tam tylko te programy, które wymagają z logowania przez ten popularny serwis społecznościowy.

Facebook stawia również na jakość produktów w swoim serwisie. Pokazywane będą tylko te, które zdobędą wysokie oceny użytkowników. Te oceniane słabo nie będą dostępne. Czy to dobre rozwiązanie? Z pewnością zapewni to czytelność. Wiele aplikacji, które tak naprawdę do niczego się nie nadają, zaśmieca platformy Apple'a i Google'a. W nowym serwisie będzie filtracja, która pomoże użytkownikom wybrać najlepszy program.

Za kilka tygodni przekonamy się, czy Facebook App Center faktycznie jest interesujący.

Źródło: The Verge

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)