Facebook i Ray‑Ban zapowiadają okulary, które "zmienią sposób, w jaki widzisz świat"

Jeśli liczycie na okulary AR rodem z filmów sci-fi, raczej się rozczarujecie. Facebook ma na razie inne plany.

Facebook i Ray-Ban zapowiadają okulary, które "zmienią sposób, w jaki widzisz świat"
Miron Nurski

08.09.2021 | aktual.: 08.09.2021 13:51

W lipcu Mark Zuckerberg ogłosił, że kolejną sprzętową premierą będą okulary. Te mają być "krokiem w stronę pełnej rozszerzonej rzeczywistości", mieć "ikoniczne wzornictwo" oraz pozwolić na "robienie kilku fajnych rzeczy". Teraz już wiadomo, że ich premiera odbędzie się lada moment.

Jakie będą okulary Facebooka i Ray-Bana?

Prezentację okularów zaplanowano na 9 września, ale co nieco na ich temat można wywnioskować już teraz.

Obraz

Jako że akcesorium ma być jedynie "krokiem w stronę rozszerzonej rzeczywistości", niemal na pewno nie będzie miało zintegrowanych wyświetlaczy, nakładających wirtualne obiekty na świat rzeczywisty.

W ostatnich dniach Mark Zuckerberg i inni wysoko postawieni pracownicy Facebooka publikują filmy nagrywane z pierwszej osoby. Dość jasno wskazuje to na to, że najważniejszym elementem wyposażenia będzie kamera, umieszczona bezpośrednio w oprawkach.

Dodatkowo Ray-Ban zapowiada nadchodzące wydarzenie sloganem "This is one story you're going to want to follow" (to jest historia, którą będziesz chciał śledzić). Zdaje się on nawiązywać do formatu Facebook Stories, pozwalającego na publikowanie krótkich filmików.

Wszystko wskazuje więc na to, że okulary Facebooka i Ray-Bana będą bezpośrednią odpowiedzią na Spectacles Snapchata. Choć niewykluczone, że giganci dorzucą od siebie garść innych rozwiązań jak wbudowane głośniki i mikrofon do prowadzenia rozmów.

Wszystko stanie się jasne już 9 września.

Zobacz także:

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)