Facebook zamienia się w TikToka. Rolki już są i można na nich zarobić

Meta uruchomiła właśnie na Facebooku swój "najszybciej rozwijający się format treści". Firma podzieli się z twórcami wideo zyskami.

Facebook zamienia się w TikToka. Rolki już są i można na nich zarobić
Miron Nurski

23.02.2022 | aktual.: 23.02.2022 20:13

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ogromny sukces TikToka sprawił, że Meta położyła jeszcze większy nacisk na krótkie wideo. Tzw. Rolki najpierw zadebiutowały na Instagramie, a później były testowane na samym Facebooku w USA. Pora na globalny debiut.

Rolki na Facebooku już oficjalnie. Również w Polsce

Nowa funkcja pozwala na montowanie i udostępnianie maksymalnie 60-sekundowych filmów z podkładami muzycznymi oraz efektami wizualnymi. Trafiła właśnie do użytkowników w 150 krajach na świecie, zarówno w aplikacji Facebooka na Androida, jak i iOS.

Obraz

Aktualnie testowane są dwie nakładki reklamowe, które twórcy mogą przypiąć do swoich filmów. Meta podzieli się z nimi zyskami.

Obraz

Na razie nowe formaty reklamowe testowane są jedynie w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku, ale już w połowie marca mają trafić do innych krajów.

Dalsze plany związane z rozwojem Rolek obejmują crossposting, czyli funkcję jednoczesnego udostępniania klipów na Facebooku i Instagramie.

Choć Polska znajduje się na liście krajów, w których Rolki się pojawiły, udostępniane są falowo. Ja sam nie mogę z nich jeszcze korzystać.

Meta ujawniła przy okazji, że użytkownicy Facebooka i Instagrama spędzają połowę czasu na oglądaniu wideo. Rolki to format rozwijający się w najszybszym tempie.

Zobacz również:

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Komentarze (2)