Facebook zamienia się w TikToka. Rolki już są i można na nich zarobić
Meta uruchomiła właśnie na Facebooku swój "najszybciej rozwijający się format treści". Firma podzieli się z twórcami wideo zyskami.
23.02.2022 | aktual.: 23.02.2022 20:13
Ogromny sukces TikToka sprawił, że Meta położyła jeszcze większy nacisk na krótkie wideo. Tzw. Rolki najpierw zadebiutowały na Instagramie, a później były testowane na samym Facebooku w USA. Pora na globalny debiut.
Rolki na Facebooku już oficjalnie. Również w Polsce
Nowa funkcja pozwala na montowanie i udostępnianie maksymalnie 60-sekundowych filmów z podkładami muzycznymi oraz efektami wizualnymi. Trafiła właśnie do użytkowników w 150 krajach na świecie, zarówno w aplikacji Facebooka na Androida, jak i iOS.
Aktualnie testowane są dwie nakładki reklamowe, które twórcy mogą przypiąć do swoich filmów. Meta podzieli się z nimi zyskami.
Na razie nowe formaty reklamowe testowane są jedynie w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku, ale już w połowie marca mają trafić do innych krajów.
Dalsze plany związane z rozwojem Rolek obejmują crossposting, czyli funkcję jednoczesnego udostępniania klipów na Facebooku i Instagramie.
Choć Polska znajduje się na liście krajów, w których Rolki się pojawiły, udostępniane są falowo. Ja sam nie mogę z nich jeszcze korzystać.
Meta ujawniła przy okazji, że użytkownicy Facebooka i Instagrama spędzają połowę czasu na oglądaniu wideo. Rolki to format rozwijający się w najszybszym tempie.
Zobacz również: