Fair Play - operator daje 30 dni na zmianę warunków umowy lub wymianę smartfona na inny model
Program Fair Play to kolejny ukłon fioletowego operatora w stronę klientów.
16.03.2016 | aktual.: 16.03.2016 14:27
Czy jest Fair Play?
To nowe rozwiązanie sieci Play dla klientów, którzy nie są zadowoleni z wybranej oferty lub zakupionego urządzenia. Opcja ta dostępna jest dla klientów indywidualnych i biznesowych. Dotyczy wszystkich ofert abonamentowych, także tych związanych z internetem mobilnym/domowym.
Dzięki niej nowi klienci sieci lub osoby przedłużające swoje umowy mogą dokonać zmiany w obowiązujących warunkach - wybrać inną promocję/urządzenie lub zrezygnować z oferty. Można dokonać tego do 30 dni od podpisania umowy.
Jak to działa?
Zasady są dość proste. Po podpisaniu umowy użytkownik ma 30 dni na jej rozważenie. W tym czasie może wrócić do salonu, aby zgłosić zmianę jej warunków. Klient może wybrać np. promocję z niższym abonamentem i/lub inne urządzenie, jeżeli wcześniejsze nie spełniało jego oczekiwań. Play umożliwia wybór dowolnego sprzętu z jego oferty.
Program nie jest jednak całkowicie darmowy. Klient może ponieść opłaty w zależności od rodzaju dokonywanej zmiany. Szczegóły prezentują się następująco:
- 0 zł za wybór mniejszego lub wyższego abonamentu - użytkownik dopłaca do droższego urządzenia lub dostaje zwrot różnicy w cenie, jeżeli zdecydował się na tańszy sprzęt;
- 99 zł za anulowanie umowy (w formie obniżonej Kary Umownej, która wysyła jest pocztą) - użytkownik uiszcza opłatę za korzystanie z urządzenia, która wynosi 49 zł, 99 zł, 149 zł lub 399 zł (zależy od grupy cennikowej sprzętu).
Play umożliwia dokonanie tylko jednej zmiany dla danego numeru abonenckiego, a możliwość rezygnacji dotyczy tylko nowych klientów. Użytkownik do tego może zmienić urządzenie pod warunkiem, że oddaje urządzenie w pełni sprawne i z kompletnym zestawem.
Lepiej dokonywać wyboru z głową
Przedstawiciele fioletowego operatora na konferencji chwalili się zaletami programu, który został podpatrzony u amerykańskiego Sprinta. Zgadzam się z większością z nich, ale "umożliwianie sprawdzania najnowszych urządzeń i usług Play" zdecydowanie nie należy do tej grupy. Należy sobie uświadomić, że wymiana urządzenia na lepsze wiąże się z dodatkowymi opłatami, które wyliczane są na podstawie cennika operatora, a opcja rezygnacji z podpisanej umowy w każdym przypadku jest płatna. Nie jest to coś dla osób, które chcą bawić się w testowanie różnych rozwiązań.
Fair Play to świetna awaryjna opcja dla użytkowników, którzy podjęli pochopną decyzję (lub zostali do niej namówieni) i zdali sobie z tego sprawę dopiero po jakimś czasie. Wtedy możliwość dokonania małej zmiany może mieć krytyczne znacznie dla zadowolenia klienta. W mojej opinii lepiej od razu dobrze przemyśleć dokonywany wybór, aby nie musieć kombinować później z jego zmianą.