Cellna recenzja: Ferrari GT: Evolution

Ferrari GT: Evolution to kolejna pozycja stworzona przez francuską firmę Gameloft, która specjalizuje się w tworzeniu gier - zwłaszcza na telefony komórkowe. Tym razem wzięły w niej udział wyłącznie auta Ferrari.

Cellna recenzja: Ferrari GT: Evolution
Katarzyna Pura

27.01.2009 | aktual.: 27.01.2009 16:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wykorzystywanie sławy firmy produkującej światowej klasy samochody, żeby stworzyć grę? Dlaczego nie! Gwarantuje rozpoznawalność. Przecież nawet blondynka po usłyszeniu nazwy tego producenta wie, o co chodzi.

Dużo facetów marzy o tym, by mieć auto tej marki na własność. Teraz jest to możliwe - możesz mieć nawet 26 aut Ferrari! ... w swoim telefonie, ale to zawsze coś.

Ferrari GT: Evolution to kolejna pozycja stworzona przez francuską firmę Gameloft, która specjalizuje się w tworzeniu gier - zwłaszcza na telefony komórkowe. Tym razem wzięły w niej udział wyłącznie auta Ferrari.

Wykorzystywanie sławy firmy produkującej światowej klasy samochody, żeby stworzyć grę? Dlaczego nie! Gwarantuje rozpoznawalność. Przecież nawet blondynka po usłyszeniu nazwy tego producenta wie, o co chodzi.

Dużo facetów marzy o tym, by mieć auto tej marki na własność. Teraz jest to możliwe - możesz mieć nawet 26 aut Ferrari! ... w swoim telefonie, ale to zawsze coś.

Na początku mamy do wyboru dwa tryby gry: pojedynczy wyścig i karierę. Jeśli wybierzemy pierwszy z nich - uzyskujemy dostęp do jednego auta Ferrari i jednej trasy - kolejne dostępne są po odblokowaniu, które nastąpi po zebraniu odpowiedniej liczby pieniędzy i punktów - coś dla ludzi, których nie interesuje dłuższe zagłębianie się w grę, a jedynie jej „liźnięcie".

Obraz

Po wybraniu trybu gry musimy stworzyć swojego gracza, który zaczyna przygodę z Ferrari od zera. Wygrywając poszczególne wyścigi zdobywa doświadczenie i respekt ze strony rywali. Przez początkowy etap gry mamy dostęp wyłącznie do amatorskich wyścigów, w których zdobywamy pieniądze i doświadczenie - podnosi to poziom bohatera. Gdy już zajdziemy na wysoki szczebel mamy możliwość grania o wspaniałe samochody i duże pieniądze.

Obraz

Wygrywając kolejne wyścigi i przechodząc kolejne misje odblokowujemy dostęp do takich funkcji jak: kalendarz, mapa Europy (bardzo potrzebna - bez niej nie możemy brać udziału w wyścigach specjalnych), Agenda (dane osobowe naszych konkurentów i fanów) czy garaż. Przy tym ostatnim na chwilę warto się zatrzymać. Znajdziemy tam naprawdę wyśmienite samochody. Żeby uzyskać dostęp do kolejnego auta potrzeba dużo trudu i umiejętności w prowadzeniu pojazdu i dużo kasy - którą zbieramy podczas wykonywania driftu na zakrętach. Uzbierane pieniądze są szczególnie potrzebne w fazie zaawansowanej, gdy już wyjdziemy z amatorskiego poziomu i uczestniczymy w poważnych wyścigach.

Obraz

Jeżeli chodzi o grafikę - dwuwymiarowa i bardzo szczegółowa. Bez problemu można rozpoznać miasto przez które jedziemy. Co do wyglądu niektórych samochodów i budynków można mieć niewielkie zastrzeżenia, ale ogólnie nie jest źle.

Obraz

Muszę przyznać, że nie grałam w Ferrari GT zbyt długo przy włączonym dźwięku, bo nie zawsze była taka możliwość (np. w autobusie). Podczas wyścigu możemy posłuchać niezłej muzyki zamiast odgłosów silnika - co dla fanów Ferrari może być irytujące.

Podczas ładowania poszczególnych części gry pojawiają się na ekranie ciekawostki dotyczące Ferrari - przy okazji gry można się czegoś dowiedzieć o samej firmie.

Gra jest dostępna na telefony z Javą, Symbianem, Windows Mobile (niektóre modele) a także na iPhone'a.

Moim zdaniem gra jest godna uwagi i poświęcenia choć chwili na sprawdzenie jej na własnej skórze. Rozbudowany tryb kariery daje ogromną radochę - zwłaszcza, gdy zajdzie się na szczyt i odblokuje swój wymarzony samochód Ferrari. Wciągające jest także samo rozwijanie postaci - nie jest to tak, jak w większości prostych gier, gdzie jest tylko jeden poziom trudności.

Zalety:

  • rozbudowana gra,
  • 26 aut do wyboru,
  • ładna grafika.

Wady:

  • brak ryku silnika.

Ocena: 8/10

Komentarze (0)