Fujitsu rusza na podbój Europy! Arrows z Tegrą 3 orężem w walce z Apple'em i Samsungiem?

Fujitsu rusza na podbój Europy! Arrows z Tegrą 3 orężem w walce z Apple'em i Samsungiem?

Fujitsu Arrows | fot. engadget.com
Fujitsu Arrows | fot. engadget.com
Tomasz Nowak
21.02.2012 11:15, aktualizacja: 21.02.2012 12:15

Firma Fujitsu jest obecna na polskim rynku już od dawna. Niestety, jej oferta w naszym kraju i na całym świecie (poza Japonią) była uboższa o smartfony i tablety. Na szczęście ostatnio strategia producenta zmienia się o 180 stopni, a wkrótce na Starym Kontynencie może się pojawić model Arrows z Tegrą 3

Fujitsu ma zamiar wejść ze swoimi produktami na rynek globalny. Głównym celem firmy są Stany Zjednoczone, gdzie Fujitsu chce powalczyć z Samsungiem i Apple'em. Smartfony i tablety producenta jako pierwsze (poza Japonią) mają trafić w ręce Europejczyków. Co ciekawe, w ciągu 3-5 lat Fujitsu planuje uzyskać dwucyfrowy udział w rynku smartfonów na Starym Kontynencie. Czy się uda? Wszystko zależy od oręża, którym firma będzie walczyć z główną konkurencją - Samsungiem, HTC, Apple'em, LG i Sony.

Już pierwszy smartfon Fujitsu, który ma się pojawić w Europie, robi wrażenie. Jest nim Arrows zapowiedziany na CES 2012. Jego oficjalna prezentacja odbędzie się na tegorocznych targach MWC w Barcelonie.

Fujitsu Arrows jest pierwszym smartfonem opartym na układzie Nvidia Tegra 3, która ma zapewniać ogromną wydajność i jakość gier znaną do tej pory z komputerów czy konsol. Zostanie wyposażony m.in. w: 4,6-calowy ekran o rozdzielczości HD, aparat 13,1 Mpix, moduł LTE (zapewne niedostępny w europejskiej wersji) czy port HDMI. Jego pracą będzie sterował Android 4.0 Ice Cream Sandwich z autorską nakładką o nazwie NX. Robi wrażenie, nawet w kontekście nadchodzących modeli HTC.

W ofercie firmy po czterordzeniowcu mają pojawić się również inne smartfony, które będą przeznaczone dla mniej wymagających użytkowników, a także tablety. Na MWC 2012 powinniśmy poznać więcej informacji o portfolio produktów Fujitsu, które zagoszczą na Starym Kontynencie.

O tym, czy Fujitsu odniesie sukces w Europie i USA, zdecyduje również marketing. Mieć co reklamować to jedno, a przekonanie użytkowników do wyboru smartfona Arrows zamiast np. Galaxy S czy iPhone'a to zupełnie inna bajka. Japońska firma jest dobrze kojarzona w Europie, co powinno pomóc w budowaniu świadomości nowej marki inteligentnych smartfonów, na co liczyć nie mogą chińscy producenci, jak ZTE i Huawei. Patrząc na popularność Arrowsa z Tegrą 3 szanse są, ale z ostatecznym werdyktem najlepiej wstrzymać się do oficjalnego ogłoszenia planów na MWC 2012.

Źródło: PhoneArena

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)