Gameloft postawi na gry freemium w 2011 roku?

Gameloft freemium
Gameloft freemium
Zbyszek Kowal

03.12.2010 19:32, aktual.: 03.12.2010 20:32

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Sklep Apple?a jest bardzo ciekawym miejscem. Nie tylko z powodu liczby i jakości dostępnych w nim gier, ale również z racji nowych trendów w branży mobile. Teraz na topie mamy gry typu freemium. Co to takiego? Warto wiedzieć, skoro zamierza w nie zainwestować sam Gameloft.

Sklep Apple?a jest bardzo ciekawym miejscem. Nie tylko z powodu liczby i jakości dostępnych w nim gier, ale również z racji nowych trendów w branży mobile. Teraz na topie mamy gry typu freemium. Co to takiego? Warto wiedzieć, skoro zamierza w nie zainwestować sam Gameloft.

Faktycznie, App Store potrafi kreować nowe lub przypominać zapomniane słowa. Nie tak dawno świat zachwycał się drawing games, teraz renesans przeżywa określenie freemium. Cóż to za ustrojstwo?

Chodzi o wysokiej jakości darmowe gry, których ekonomia opiera się na wewnętrznych mikrotransakcjach lub reklamach. Gracz nie płaci za grę, ale może dokupić dodatkowe plansze, monety lub inne przedmioty. Dodatkowo podczas rozgrywki lub w menu głównym jesteśmy zmuszani do oglądania reklam.

Reklamy oraz transakcje in app purchase zwracają się tylko wtedy, jeśli grę lub aplikację użytkową pobierze dostatecznie duża liczba użytkowników. Do tego celu niezbędna jest więc jakość samego produktu. Jednym zdaniem - freemium to połączeniu słów premium oraz free.

Na tego typu gry zamierza właśnie postawić w 2011 roku Gameloft. Spekuluje się, że nadchodzące tytuły, jak N.O.V.A 2 oraz StarFront, mogą być grami freemium. Doskonała jakość, zerowa cena oraz mnóstwo dodatków do kupienia. Myślicie, że taki model ma szanse opanować App Store w najbliższym czasie? Czy przeszkadzają Wam reklamy oraz mikrozakupy w grach?

Źródło: PocketGamer

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)