Gdzie najczęściej przenosimy numer? Zestawienie operatorów

Gdzie najczęściej przenosimy numer? Zestawienie operatorów
Źródło zdjęć: © Unsplash | Jeremy Bezanger

10.04.2024 15:49

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Urząd Komunikacji Elektronicznej ujawnił dane dotyczące zmian operatorów telekomunikacyjnych w pierwszych trzech miesiącach 2024 roku. Analiza czterech głównych dostawców usług pokazuje jednoznacznego lidera oraz operatora, który znacznie ustępuję konkurencji.

Z informacji udostępnionych przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika, że w okresie styczeń-marzec 2024 roku dokonano przeniesienia ponad 367 tysięcy numerów stacjonarnych. Zmieniano również dostawców usług w sektorze numerów stacjonarnych, gdzie zanotowano przeniesienie blisko 59 tysięcy numerów. Dane te pochodzą z raportów o przenoszeniu numerów, które zostały opublikowane przez Prezesa UKE.

W raportach przedstawione są statystyki dotyczące przemieszczenia numerów, wykorzystujące do tego celu system Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych (PLI CBD), zarządzany przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

W ciągu pierwszego kwartału 2024 roku przeniesiono ogółem 367567 numerów, co stanowi spadek o niemal 11 tysięcy w porównaniu do ostatniego kwartału 2023 roku, kiedy to liczba przeniesionych numerów wyniosła 378339. Z danych Urzędu wynika, że wśród czterech czołowych operatorów komórkowych w Polsce jeden z nich odnotował znacznie większy przyrost klientów niż pozostali. Obserwujemy również jednego wyraźnie słabszego gracza w tym zestawieniu.

Zdecydowany lider

Na prowadzeniu w zakresie liczby przenoszonych numerów w pierwszym kwartale 2024 znalazł się P4, operator sieci Play, który zyskał ponad 19,5 tysiąca nowych klientów dzięki przeniesieniu numerów od innych operatorów. Oprócz Play, na wzrost liczby klientów mógł liczyć jedynie T-Mobile, który zakończył kwartał z ponad 9,9 tysiąca nowych abonentów.

Reszta z "wielkiej czwórki" operatorów zaprezentowała negatywny bilans. Orange Polska odnotował spadek liczby użytkowników o ponad 6,2 tysiąca, natomiast najgorsze wyniki osiągnął Polkomtel, operator sieci Plus, który stracił ponad 52 tysiące klientów w okresie od stycznia do marca bieżącego roku.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)