Google połączy dwie aplikacje. Dokonał zaskakującego wyboru
Rok bez gruntownych zmian w komunikatorach Google'a to rok stracony.
02.06.2022 | aktual.: 02.06.2022 14:59
Google znany jest z doprowadzenia do ogromnego bałaganu w swoim portfolio komunikatorów. Swego czasu firma nieustannie wprowadzała nowe aplikacje, uśmiercała stare czy zmieniała ich nazwy.
W ostatnich latach Google wziął się za małe porządki, ale wciąż istnieje kilka dublujących swoją funkcjonalność narzędzi. Dość wspomnieć, że wyszukiwarkowy gigant nawet apki do wideorozmów ma dwie: Meet oraz Duo. Dni tej drugiej są już jednak policzone.
Google połączy aplikacje do wideorozmów. Meet i Duo staną się jedną aplikacją
Obie apki różnią się nie tylko nazwami, ale i wbudowanymi funkcjami. Nic zresztą dziwnego, gdyż o ile Duo jest platformą do użytku prywatnego, Meet jest przede wszystkim narzędziem korporacyjnym.
Google zapowiedział, że proces integracji obu platform zostanie podzielony na dwa etapy. W ciągu kilku tygodni Duo ma odziedziczyć kluczowe funkcje po Meet, a przed końcem roku nazwa tej aplikacji ma został zmieniona. Wówczas zostaje już tylko Meet - jedna aplikacja do wideorozmów.
Dla użytkowników Duo jest to o tyle dobra wiadomość, że w najbliższej przyszłości dostaną dostęp do masy usprawnień zarezerwowanych dotychczas dla platformy Meet. Dość wspomnieć o możliwości:
- edycji wirtualnych teł podczas wideorozmów;
- planowania spotkań;
- prowadzenia czatów podczas spotkań;
- udostępniania treści na żywo;
- automatycznego generowania napisów;
- zwiększenia liczby uczestników wideorozmowy z dotychczasowych 32 do 100;
- integracji z innymi narzędziami jak Gmail, Kalendarz, Asystent czy Wiadomości.
Gdy unifikacja zostanie zakończona, a nazwa aplikacji Duo zmieniona, dotychczasowi użytkownicy Meet zostaną poproszeni o instalację nowego programu.
Podstawienie na markę Google Meet, a nie Duo, może być dość zaskakujące
To, że Google zamierza połączyć dwie aplikacje do tego samego, nikogo dziwić nie powinno. Ciekawy jest jednak postawienie na markę Meet. Dlaczego?
Po pierwsze, aplikacja Duo jest preinstalowywana na smartfonach i tabletach z Androidem. W Sklepie Play widnieje informacja, że znalazła się już na ponad 5 mld urządzeń, podczas gdy Meet przekroczyło "jedynie" barierę 100 mln.
Po drugie, apka Duo jest znacznie lepiej oceniana. Średnia ocen w amerykańskim Sklepie Play to 4,6/5, podczas gdy Meet może się pochwalić wynikiem 4,1/5. Wśród polskich użytkowników przepaść w ocenach jest jeszcze większa - 4,5/5 kontra 3,2/5.
Po trzecie, to dotychczasowe Duo będzie bazą dla nowego, zunifikowanego narzędzia. Użytkownicy ujrzą jedynie nową nazwę, podczas gdy osoby korzystające z Meet będą musiały zainstalować nową apkę.
Najwidoczniej Google uznał, że rebranding najlepiej będzie przeprowadzić w sposób jak najmniej widoczny przede wszystkim dla użytkowników korporacyjnych.
Zobacz również:
Miron Nurski, redaktor prowadzący Komókomanii