Google Pay w kolejnym banku. Pekao już się nie opiera, dwa inne wciąż tak
Od wtorku 8 grudnia użytkownicy Pekao mogą płacić za zakupy za pomocą Google Pay. Jeszcze tylko dwa duże polskie banki nie zdecydowały się wprowadzić tej opcji. Chodzi o Millennium i PKO BP.
Dzięki usłudze, posiadacze urządzeń mobilnych z systemem Android zapłacą zbliżeniowo w sklepach stacjonarnych, a także na stronach internetowych sklepów oraz w aplikacjach zainstalowanych w telefonie bądź tablecie - czytamy na stronie banku.
Pekao zaznacza, że do korzystania z Google Pay wystarczy aktualna aplikacja mobilna banku, i to niezależnie od tego czy klient Pekao posiada już wydaną kartę płatniczą czy nie.
Dla klientów korzystających z aplikacji PeoPay, w tym nowych dopiero rozpoczynających przygodę z PeoPay, usługa płatności zbliżeniowych telefonem dostępna jest już od chwili podpisania umowy i aktywacji aplikacji – nie trzeba czekać na wydanie karty do konta – wystarczy dodać instrument płatniczy PeoPay (odpowiednik karty wirtualnej) do Google Pay. W przypadku klienta posiadającego już kartę, aby aktywować ten rodzaj płatności, wystarczy, że klient zaloguje się do aplikacji PeoPay i wybierze, którą kartę chce dodać do usługi, a następnie potwierdzi to w kolejnych krokach aktywacji płatności Google Pay. Kartę można też dodać bezpośrednio w aplikacji Google Pay, wpisując jej dane, a następnie zatwierdzając kodem wysłanym w SMS-ie.
Serwis cashless.pl zauważa, że wcześniej Pekao stroniło od Google Pay, tłumacząc, że chodzi o to, aby "dane transakcyjne nie trafiały do podmiotów zewnętrznych, w tym wypadku do firmy Google". Najwidoczniej obaw już nie ma.
Przypominamy, że Google Pay w Polsce ciągle się zmienia. W październiku niektóre banki zdecydowały się zrezygnować z konieczności wpisywania kodu PIN nawet przy większych zakupach.