Hawaje, KitKat i ołówek, czyli jak dogryzają sobie producenci smartfonów i tabletów
Producenci urządzeń mobilnych wiele razy udowodnili, że walczą ze sobą nie tylko za pomocą technologii, ale też wzajemnie się ośmieszając. Oto kilka przykładów.
Wa...Wei? Wa...Wei...Yi? Hawaii?
Jeden z moich faworytów, jeśli chodzi o wzajemne dogryzanie sobie przez producentów mobilnych gadżetów. Ascend P6 dzięki mierzącej zaledwie 6,18 mm grubości obudowie przez kilka tygodni nosił tytuł najcieńszego smartfona świata. Huawei był ze swojego dziecka na tyle dumny, że uznał, iż spokojnie może ono konkurować z największymi graczami. Dlatego też w reklamie smartfona oberwało się modelom iPhone 5, Galaxy S4 i HTC One. Chiński producent zrobił to jednak z klasą, bo nie omieszkał ponabijać się również z samego siebie.
Nokia i KitKat
Gdy we wrześniu ubiegłego roku Google ogłosił, że nazwa kodowa kolejnej wersji Androida to KitKat, Nokia nie mogła zaprzepaścić okazji do ponabijania się z tego faktu. Umieszczając na Twitterze poniższą grafikę, Finowie wykorzystali hasło promocyjne popularnego batonika "Have a Break, Have a Kit Kat".
Trzeba oddać Nokii to, że w swojej niechęci do KitKata pozostaje konsekwentna. Koniec końców jej zaprezentowany nie tak dawno androidowy smartfon pracuje pod kontrolą znacznie starszej wersji zielonej platformy...
Galaxy Pro Series - It Can Do That
Niedawno Samsung ruszył z kampanią "It Can Do That", promującą jego nowe tablety z serii Galaxy PRO. W kolejnych spotach reklamowych producent wyśmiewa braki i ograniczenia konkurencyjnych tabletów na czele z iPadem Air Apple'a, Surface'em 2 Microsoftu i Kindle'em Fire Amazonu.
Zamiast walczyć, kup Lumię
Klasyka gatunku, której w tym zestawieniu nie mogło zabraknąć, czyli reklama Lumii 920, w której Nokia wyśmiała wzajemne przepychanki fanów Apple'a i Samsunga.
#NeverSattle
Nowo powstała firma OnePlus utrzymuje, że nazywany przez nią "perfekcyjnym smartfonem" model One będzie nie tylko tańszy, ale też lepszy od produktów konkurencji. Producent wypuścił zatem do sieci serię grafik, którymi uderzono w BlackBerry, Motorolę, Windows Phone'a, Apple'a, Samsunga i HTC.
Apple, Samsung i ołówek
W jednej z reklam iPada Air, do której głosu skądinąd użyczył znany z serialu "Breaking Bad" Bryan Cranston, jedną z głównych ról odegrał ołówek. Klip możecie obejrzeć poniżej.
Zadaniem wspomnianego ołówka było pokazanie, jak smukły jest tablet Apple'a. Kilka miesięcy później Samsung stworzył jednak jeszcze smuklejszy tablet, który reklamowany był za pomocą ołówka i... iPada Air.