HTC odsprzedaje 25% udziałów Beats Audio - mało owocna inwestycja?
Blisko rok temu HTC zainwestowało 300 mln dol. w ekskluzywną markę muzyczną Beats by dr. Dre. Najwyraźniej współpraca firm nie przyniosła oczekiwanych efektów. Ogłoszono właśnie, że Beats Audio odkupi od Tajwańczyków sprzedane niedawno 25% udziałów.
24.07.2012 | aktual.: 24.07.2012 08:30
HTC w ubiegłym roku chciało wyróżnić swoje telefony na tle konkurencji, oferując dodatkową wartość. Krokiem w tym celu był zakup 50% udziałów w firmie Beats (producent słuchawek znanej marki Beats by Dr. Dre).
Dodawanie ekskluzywnych słuchawek Beats okazało się dla HTC niezbyt opłacalne. Choć marka zyskała na rozpoznawalności wśród melomanów, to i tak nie zdołała zwiększyć obrotów w porównaniu z rokiem ubiegłym. Najwyraźniej więc tajwańska firma nie mogła pozwolić sobie dłużej na "dopłacanie" do lepszych akcesoriów w nowych smartfonach.
Sam sceptycznie podchodziłem do przejęcia przez HTC marki Beats by Dr. Dre. Słuchawki nie są głównym powodem, dla którego konsumenci wybierają konkretny telefon. Bez wątpienia dobry sprzęt grający to fajny dodatek, ale nie można nazwać go "killer feature’em" i na pewno nikt nie przedłoży go nad dobrej jakości ekran czy wydajny układ ARM...
Słabe wyniki finansowe = czas na oszczędzanie
Informacja o odkupieniu przez Beats 25% udziałów za kwotę 150 mln dol. nie jest zaskakująca. Wystarczy tylko spojrzeć na przychody firmy w drugim kwartale tego roku, które spadły aż o 57,8% rok do roku. HTC pozostaje jednym z głównych udziałowców Beats Audio. Co więcej, firmy zapewniły, że nadal będą prowadziły wspólne międzynarodowe działania marketingowe. HTC zachowa wyłączność w reklamie technologii Beats Audio w urządzeniach mobilnych, a wszystkie nowe telefony będą mieć technologię Beats Audio.
Z odsprzedażą wiąże się inna ważna kwestia. Beats wykupiło niedawno serwis muzyczny MOG, który miał być częścią nowej platformy streamingowej HTC. Pytanie, czy decyzja o odkupieniu udziałów wpłynie na możliwość pojawienia się takiego serwisu w telefonach tajwańskiej firmy.
Źródło: The Verge