HTC z własnym sklepem muzycznym i PlayStation Suite? Czemu nie...
W kontekście premier HTC na Mobile World Congress 2012 dużo mówi się o nowej rodzinie urządzeń - HTC One. Okazuje się jednak, że tajwański producent może zaprezentować również kilka zupełnie nowych usług, w tym platformę muzyczną dla smartfonów z Androidem. Na tym nie koniec.
20.02.2012 | aktual.: 20.02.2012 20:20
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Informowaliśmy już, że na MWC 2012 HTC może pokazać nowe smartfony należące do linii One. Wśród nich są modele o kodowych nazwach Ville i Endeavor, o których cały czas pojawiają się nowe dane. Na rynku mają być one dostępne pod nazwami HTC One X i One S.
W Barcelonie mogą zostać zaprezentowane również tańszy, muzyczny HTC One V (prawdopodobnie znany wcześniej jako Primo) oraz HTC One XL, który ma się wyróżniać dużym ekranem. Nie wiadomo jednak, czy będzie to czterordzeniowy tablet Quattro, czy nowy telefon (następca Sensation XL?). Równie interesujące są doniesienia o nowych usługach tajwańskiej firmy.
HTC nie zawsze jest w stanie zapewnić smartfonom specyfikację konkurencyjną dla najnowszych modeli Samsunga. Tajwański producent stara się wtedy przekonać użytkowników własnymi rozwiązaniami software'owymi, w tym wciąż ulepszaną nakładką Sense. HTC już wcześniej w autorskim UI zintegrowało kilka ciekawych rozwiązań.
Przykładami tego są: HTC Locations (stworzone we współpracy z Route 66, obsługują Footprints), platforma HTC Watch do wypożyczania i streamowania filmów, HTC Reader połączony ze sklepem z ebookami Kobo czy ogólne połączenie nakładki z serwisami społecznościowymi, jak Facebook, Twitter czy LinkedIn.
Ostatnio dodano do nich również obsługę technologii Beats Audio, integrację z platformą Endomondo czy sprzężenie z Dropboxem, dzięki któremu użytkownicy zyskują dodatkowe gigabajty na dysku sieciowym. Nie można zapominać też o platformie HTC Hub z dodatkowymi treściami i aplikacjami bądź HTCsense.com, czyli serwisie internetowym umożliwiającym zdalne zarządzanie smartfonem, backup danych czy lokalizację zagubionego urządzenia. W Barcelonie firma zaprezentuje nowe rozwiązania, które mają uzupełnić portfolio oferowanych usług w Androidach z Sense UI.
Przy okazji wycieku informacji o modelach Ville i Endeavor w Sieci pojawiły się nazwy kilku nowych usług HTC, w tym Family, Read oraz Play. Pierwsza z nich ma być platformą, która umożliwia szybką komunikację z najbliższymi. Dzięki niej członkowie rodziny będą mogli czatować, zamieszczać informacje (w tym linki, zdjęcia i Footprinty) na wspólnej tablicy czy dzielić się danymi o lokalizacji (możliwe będzie również śledzenie położenia danej osoby na mapach). HTC Family już teraz zapowiada się interesująco i widać, że tajwański producent ma zamiar coraz mocniej uzależniać użytkowników od Sense UI.
O Listen, Read i Play początkowo było bardzo mało informacji, ale ostatnio się to zmieniło. Jak sugerują różne źródła, HTC Play będzie nietypowym serwisem z grami dla urządzeń z logo firmy. Dlaczego "nietypowym"? Część ekspertów twierdzi, że HTC wykorzysta współpracę z OnLive i na MWC 2012 pojawi się dedykowany klient OnLive, stanowiący integralną część Sense UI.
Ma to umożliwiać grę w znane z komputerów i konsol hity na urządzeniach mobilnych z wykorzystaniem streamingu i zewnętrznych serwerów. Rozwiązanie to wymaga jednak szybkiej łączności (najlepiej LTE), a co za tym idzie - na razie może być dostępne na dużą skalę jedynie na wybranych rynkach (jak Stany, Korea czy Japonia).
Dlatego też wydaje się mało prawdopodobne, aby HTC Play było nazwą klienta OnLive. Część źródeł sugeruje, że być może będzie to platforma z dedykowanymi smartfonom z Sense UI grami EA Mobile. Współpraca firm została zapowiedziana już w połowie zeszłego roku, ale na razie nie przyniosła ona efektów. Być może więc na MWC pojawi się zapowiedź bazy gier dla nowych modeli HTC. Przypomnę, że początkowo firmy miały rozwijać tytuły obsługujące trójwymiarowy ekran EVO 3D, ale nie wykluczono rozszerzenia współpracy na inne smartfony tajwańskiego producenta.
Inną bardzo prawdopodobną opcją, o której mówiło się kilka razy w ciągu ostatnich tygodni, jest dodanie obsługi PlayStation Suite w najnowszych modelach z serii One. Sony już jakiś czas temu rozważało licencjonowanie PS Suite innym firmom, a HTC - obok LG i Motoroli - było wymieniane wśród nich. Mimo sentymentu, jakim darzę legendarne tytuły z PSOne, wątpię, aby pod nazwą HTC Play kryła się aplikacja PlaySTation Suite.
Obsługa gier ze starej konsoli nie jest obecnie wielkim osiągnięciem, a same tytuły nie cieszą się dużą popularnością (co widać doskonale po znikomym zainteresowaniu użytkowników Xperii PLAY i Sony Tablet S). Oczywiście może się okazać, że funkcja ta pojawi się w telefonach HTC, ale pewnie nie będzie jedną z kluczowych nowości zaprezentowanych na MWC.
Mówi się też o innej możliwości współpracy między HTC a japońskim gigantem. Od jakiegoś czasu widać, że Tajwańczycy starają się rozwijać funkcje multimedialne, czego dowodem są choćby wspomniane HTC Watch, Beats Audio czy funkcja odnajdywania okładek w Flyer, przygotowana we współpracy z Gracenote. HTC wciąż brakuje jednak usługi muzycznej z prawdziwego zdarzenia.
Google co prawda wprowadził Google Music, ale zanim trafi ono poza granice USA, minie jeszcze ładnych kilka miesięcy. Tajwańczycy pozostają więc w tyle za Samsungiem i Sony, którzy mają własne sklepy z muzyką - odpowiednio Music Hub przygotowany przez 7digital i Sony Music Unlimited. W modelach z Sense znajduje się klient sklepu Amazon MP3 Store, ale nie jest on dostępny dla wszystkich użytkowników i nie przynosi zysków HTC.
Źródła zbliżone do tajwańskiego producenta sugerują, że firma może podpisać umowę z Sony i w modelach z Sense UI pojawi się aplikacja zapewniająca dostęp do sklepu japońskiego giganta. Rozwiązanie to jest ciekawe, ale czy rzeczywiście firmy - będące przecież konkurentami na rynku Androida - rozpoczną współpracę? Tego nie wiadomo, ale byłoby to dziwne.
Sony straci ważny atut, a HTC i tak nie będzie czerpać zysków ze sprzedaży. Firma może równie dobrze przygotować własny sklep z muzyką (oczywiście we współpracy z odpowiednim dostawcą treści). Według informacji, które pojawiły się na początku stycznia, dostępne w nim utwory byłyby wolne od zabezpieczeń DRM, a użytkownicy mogliby je łatwo synchronizować między różnymi urządzeniami z Sense UI, a nawet wgrywać na Google Music.
Za rozwój sklepu może odpowiadać Saffron Digital, które przygotowała HTC Watch. W tym przypadku mówi się jednak o platformie przypominające Spotify, która będzie umożliwiała streaming wybranych kawałków, bez konieczności ich kupowania (wypożyczanie na wzór HTC Watch). Byłaby ona połączona z odtwarzaczem HTC Music i działała zapewne na wzór Nokia Muzyka z Lumii.
HTC, mimo mniejszych środków niż Samsung czy Sony, ma zamiar przygotować pełny ekosystem własnych usług, które będą wyróżniać telefony z Sense UI na tle konkurencji. W dużym stopniu mogą one również przekonać potencjalnego klienta do wyboru rozwiązania tajwańskiej firmy, a nie np. któregoś z Galaxy S Samsunga.
Jak będzie, przekonamy się zapewne już podczas konferencji HTC na MWC 2012, która odbędzie się 26 lutego. Już teraz mogę jednak zaryzykować stwierdzenie, że jeżeli plotki okażą się prawdziwe, największymi zaletami serii HTC One mogą być nie wydajne procesory, duże ekrany czy Beats Audio, ale właśnie dodatkowe usługi sprzężone z nakładką Sense.