HYENT kolejny polski startup, który zdecydował się na crowdfunding

HYENT kolejny polski startup, który zdecydował się na crowdfunding
15.10.2014 10:46
HYENT kolejny polski startup, który zdecydował się na crowdfunding
Redakcja Komórkomanii
Redakcja Komórkomanii

Crowdfunding to coraz bardziej popularny sposób na pozyskanie finansowania dla startupów. Nic dziwnego, sporo w nim zalet, które przyciągają młodych przedsiębiorców zdeterminowanych na osiągnięcie sukcesu. I choć ta forma finansowania to stosunkowo nowy trend, Bank Światowy prognozuje, że w ciągu 11 lat rynek udziałowego finansowania społecznościowego będzie wart 96 mld dolarów.

Tekst dostarczony przez HYENT

Niezależność projektu od inwestorów i możliwość sprawdzenia reakcji potencjalnych zainteresowanych ofertą startupu – to dwa główne atraktory, które sprzyjają decyzji o wejście z własnym pomysłem na platoformę crowfundingową.

W Polsce funkcjonuje jedynie kilka platform społecznościowego finansowania m.in. polakpotrafi.pl, wspieramkulturę.pl czy beesfund.com. Na świecie jest ich 800, z czego najpopularniejszym jest amerykański Kickstarter, na który zdecydowali się twórcy Hyent.

“Zainteresowaliśmy się Kickstartererem ponieważ każdy pojawiający się tam projekt niezależnie od tego czy zdobędzie założone środki, zostaje zauważony w kręgach, do których nie miał wcześniej dostępu” – informuje Patryk Szałachwij, CEO HYENT. I dodaje “Ekstremalnie zwiększają się wówczas szanse na pozyskanie inwestorów, którzy często widzą potencjał firmy szybciej niż użytkownicy”.

Przykładami pomyślnych kampanii polskich startupów na Kickstarterze są takie firmy jak Niva z systemem do uprawy roślin za pomocą smarfona czy Intelclinic który opracował maskę do snu polifazowego znaną jako NeuroOn. Teraz czas na Hyent.

Czym dokładnie jest HYENT?

Technicznie rzecz ujmując HYENT to hybrydowa aplikacja mobilna oraz webowa łącząca świat offline ze światem wirtualnym. Z perspektywy użytkownika HYENT to nowy wymiar przygody oparty o grywalizację, którą New York Times w 2010 roku uznał za jeden z najbardziej przełomowych pomysłów. Grywalizacja to pobudzanie do działania za pomocą mechanizmów znanych z gier komputerowych. Społeczność HYENT dzięki angażowaniu się w różne aktywności, które lubi np. jazda na rowerze, czytanie książki, czy górska wspinaczka współpracuje lub współzawodniczy zbierając punkty i osiągając kolejne etapy w grze, które przekładają się na konkretne korzyści jak gotówka, unikalne zniżki u partnerów aplikacji czy w końcu pozycje w rankingu HYENT.

HYENT - Official Gameplay as Kickstarter Promo

Pomysłodawcy i fundatorzy HYENT to Patryk Szałachwij, Bartłomiej Noga, Jarosław Macioszek i Adrian Bujak z Lublina. Pracę nad aplikacją zaczęli 14 miesięcy temu. Ich celem jest, aby HYENT stał się globalną aplikacją dla użytkowników z całego świata, dlatego zdecydowali się na pozyskanie kapitału poprzez najbardziej znaną amerykańską platformę crowfundingową - Kickstarter. Twórcy HYENT prowadzą także zaawansowane rozmowy z inwestorami.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)