iAd - system moblinych reklam od Apple
Wiadomym było od zawsze, że Apple nie lubi polegać na innych, potencjalnie konkurencyjnych firmach. Gigant z Cupertino ma swoje urządzenia, programy, akcesoria i usługi. Tym razem Apple planuje stworzyć mobilną konkurencję dla Google AdSense o nazwie iAd. Przewiduje się, że nowa usługa zostanie oficjalnie zaprezentowana 7 kwietnia br.
Takie informacje można przeczytać w raporcie, jakie dostarcza firma MediaPost. Jak widać - Apple pragnie pobić AdSense i zabłysnąć na reklamowym rynku.
Pikanterii sytuacji dodaje fakt, że firma Jobsa kupiła ostatnio za 275 mln dolarów spółkę Quattro Wireless, specjalizującą się właśnie w mobilnych reklamach. Najwyraźniej Apple planuje skorzystać z rozwiązań Quattro Wireless na rzecz nowego dzieła, które najprawdopodobniej będzie się nazywać iAd.
Zapowiada się długa wojna pomiędzy Apple i Google. Wiadomo, że większość produktów i usług firmy z logo nadgryzionego jabłuszka odnosi światowe sukcesy. Jeśli platforma iAd spotka się z miłym odbiorem przez użytkowników, to Google może zacząć się bać.
źródło: iSpazio