Instagram Stories chce być jak TikTok. Wprowadza funkcję Reels

Instagram Stories chce być jak TikTok. Wprowadza funkcję Reels

Instagram Stories chce być jak TikTok. Wprowadza funkcję Reels
Patryk Korzeniecki
13.11.2019 11:30, aktualizacja: 13.11.2019 12:30

Instagram wprowadza Reels, czyli możliwość nagrania 15-sekundowego filmiku z muzyką. Ciężko nie zauważyć inspiracji pewną aplikacją społecznościową z Chin - TikTokiem.

Instagram jakiś czas temu wprowadził możliwość rozmywania tła, a niedawno również tworzenia własnych filtrów AR. Na tym jednak nie poprzestaje. Gigant właśnie uruchomił Instagram Reels, czyli funkcję działającą analogicznie do TikToka.

Reels zadebiutował w Brazylii pod nazwą Cenas. Instagram, w przeciwieństwie do Facebook Lasso, planuje skorzystać z aktualnej bazy i rozpromować nową funkcję wśród aktualnych użytkowników.

Reels nieprzypadkowo zadebiutował w Brazylii

Instagram Reels
Instagram Reels© techcrunch.com

Brazylia ma bardzo dużą instagramową społeczność. Poza tym może poszczycić się głęboko rozwiniętą kulturą muzyczną i prężnie rozwijającym się środowiskiem twórców. Co więcej, TikTok jest tam dosyć mało popularny, co tworzy w tym kraju pewną niszę.

Jak widać, Brazylia jest idealnym polem dla debiutu Instagram Reels.

Instagram Reels - jak to działa?

Reels funkcjonuje zarówno na iOS, jak i Androidzie. Użytkownik znajdzie nową opcję w trybach migawki między Boomerangiem i Super Zoomem. Ogromna baza muzyki Facebooka jest podstawą Reels.

Użytkownicy wybierają fragment utworu, który ich interesuje, a następnie mogą uzupełnić go o treść wideo. Mogą też nagrać filmik w ciszy lub użyć muzyki własnej. Niektóre podkłady dźwiękowe będą miały nawet własne strony, gdzie znajdziemy zawierające je wstawki wideo. Pokazanie użytkownikom w jaki sposób mogą wykorzystać Reels z pewnością pomoże w spopularyzowaniu tej opcji.

Instagram Reels
Instagram Reels© techcrunch.com

Reels dodaje opcje edycji treści, np. dodawanie napisów, przenikanie ujęć i inne efekty. Pomimo tego brakuje w nim wielu efektów, które pomogły TikTokowi w zdobyciu pozycji lidera.

Reels to klon TikToka, jednak nie do końca

Jak donosi serwis TechCrunch, mimo podobieństw Instagram skupia się na innym zastosowaniu treści wideo z muzyką niż TikTok. Udostępnia on możliwość wysyłania filmików jedynie najbliższym znajomym lub poprzez bezpośrednie wiadomości, co z pewnością zachęci bardziej nieśmiałych użytkowników lub tych, którzy wolą dzielić się nimi we własnym gronie. Oczywiście mają również możliwość publicznego udostępnienia swoich materiałów, jednak nie jest to obligatoryjne.

Największym wyzwaniem w pracy nad Reels będzie pokierowanie istniejącą społecznością, żeby tworzyła intencjonalnie nową kategorię społecznościowej rozrywki zamiast po prostu spontanicznie relacjonować życie. To już się dzieje w Stories lub w postach na tablicy, a Instagramowi zależy jednak na stworzeniu nowego rodzaju treści.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)