iPad najlepiej sprzedającym się urządzeniem elektronicznym w historii

iPad najlepiej sprzedającym się urządzeniem elektronicznym w historii
Krzysztof Basel

05.10.2010 11:00, aktual.: 05.10.2010 13:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wygląda na to, że iPad pobije kolejny rekord. Tablet Apple'a to najszybciej sprzedające się urządzenie elektroniczne w historii, nie wliczając telefonów. Liczba sprzedanych iPadów jest już 3-krotnie większa niż dotychczasowego rekordzisty - odtwarzaczy DVD - w pierwszym roku po premierze. To się nazywa osiągnięcie.

Wygląda na to, że iPad pobije kolejny rekord. Tablet Apple'a to najszybciej sprzedające się urządzenie elektroniczne w historii, nie wliczając telefonów. Liczba sprzedanych iPadów jest już 3-krotnie większa niż dotychczasowego rekordzisty - odtwarzaczy DVD - w pierwszym roku po premierze. To się nazywa osiągnięcie.

Według wyliczeń firmy Bernstein Research Apple sprzedał w ciągu 80 dni po premierze 3 miliony iPadów. W ciągu kwartału tablet z Cupertino powędrował w ręce 4,5 miliona klientów. Tym samym iPad zdeklasował pod względem ilości sprzedanych sztuk wszystkie inne urządzenia elektroniczne (nie wliczając telefonów).

Dotychczasowy rekordzista, odtwarzacz DVD, sprzedał się w ilości 350 tysięcy... w ciągu roku. Zgodnie z wyliczeniami Bernstein Research odtwarzacz DVD potrzebował aż 5 lat, aby osiągnąć zbliżoną ilość sprzedanych egzemplarzy w USA, co iPad w ciągu jednego kwartału. Miażdżąca różnica.

Nie spodziewaliśmy się, że iPad osiągnie tak spektakularny sukces - i to zaraz po premierze. We wszystkich wyliczeniach iPad osiągnął niespodziewany sukces w niespotykanej skali - Colin McGranahan, analityk handlu detalicznego w Bernstein Research.

Z takim tempem sprzedaży wraz z końcem roku iPad awansuje na czwartą pozycję w dziedzinie elektroniki konsumenckiej. Wartość sprzedaży tabletu Apple'a powinna sięgnąć 9 miliardów dolarów w samych tylko USA. Oznacza to, że dochody ze sprzedaży iPada przewyższą kategorię telefonów komórkowych czy części do komputerów, przegrywając jedynie z telewizorami, smartfonami czy notebookami PC. Zaraz, zaraz - przecież w tych wszystkich kategoriach setki produktów oferują dziesiąty producentów. Tablet Apple'a jest tylko jeden.

Tak ogromnego sukcesu iPada nie spodziewał się chyba nikt, może poza samym Jobsem i jego świtą. Firma Apple zamiast produkować tandetne netbooki, czyli po prostu mało wydajne i tanie notebooki, stworzyła zupełnie nową gałąź rynku - tablety. Takie poszukiwania były z pewnością bardzo ryzykowne, ale - jak widać - również wyjątkowo opłacalne.

Specjaliści Bernstein Research podkreślają, że tablet z Cupertiono już bardzo ograniczył liczbę sprzedanych netobooków. Czy iPad zupełnie zje sprzedaż miniaturowych notebooków? Co na to Microsoft?

Źródło: CNBC

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)