iPad zdetronizowany. Rządzą tablety z Androidem

W 2012 roku 52,8% rynku tabletów należało do Apple'a. W 2013 roku na prowadzenie zdecydowanie wysunęły się urządzenia z Androidem.

iPad zdetronizowany. Rządzą tablety z Androidem
Jan Blinstrub

03.03.2014 | aktual.: 04.03.2014 10:57

Wszystko za sprawą niedrogich, małych tabletów. W ciągu roku udział urządzeń z Androidem wzrósł z 45,6% do 61,9%. W 2013 roku udział iPadów spadł do 36%.

Obraz

Samsung rośnie w siłę

Obraz

Oczywiście Apple cały czas jest jest numerem jeden wśród producentów tabletów. Różnica między amerykańską firmą a drugim na liście Samsungiem wciąż jest duża, jednak nie taka jak w 2012 roku. Koreańska firma w 2013 roku sprzedała niemal czterokrotnie więcej urządzeń, zwiększając udział w rynku z 7,4% do 19,1%. Trzeci na liście jest Asus, który sprzedał w 2013 roku o ponad 4,7 mln urządzeń więcej, utrzymując zbliżone udziały w rynku (5,4% w 2012 roku i 5,6% w 2013 roku). W pierwszej piątce znalazły się także Amazon i Lenovo.

Obraz

[h4]Microsoft podwoił udziały w rynku. Ma... 2%

[/h4]

Obraz

W 2013 roku sprzedano czterokrotnie więcej urządzeń z Windowsem, dzięki czemu udział tabletów z systemem Microsoftu zwiększył się z 1% do 2,1%. Z pewnością nie jest to jednak wynik, który szefostwo firmy z Redmond może uznać za satysfakcjonujący. Analitycy Gartnera podkreślają, że Microsoft musi popracować nad ekosystemem, żeby urządzenia mobilne z Windowsem były bardziej atrakcyjne dla klientów i deweloperów. Na poprawę pozycji Microsoftu może także wpłynąć rozwijająca się dynamicznie kategoria sprzętu hybrydowego. Cieszy się on rosnącą popularnością, a w ciągu ostatnich kilku miesięcy pojawiło się wiele ciekawych urządzeń należących do tej kategorii.

Rynek tabletów rośnie. Rządzą urządzenia budżetowe

Gartner podaje, że w 2013 roku sprzedano ponad 195 mln tabletów. Dla porównania, w 2012 roku na rynek trafiło ponad 116 mln urządzeń.

Mimo że udziały Apple'a spadły, firma nie ma powodów do obaw. Kategoria rozszerzyła się o produkty budżetowe, z którymi Apple bezpośrednio nie rywalizuje. Sprzedaje wysokomarżowy sprzęt i dodatkowo zarabia na aplikacjach. Największym zaskoczeniem w raporcie Gartnera jest dla mnie udział w rynku urządzeń Samsunga. Spodziewałem się, że będzie wysoki, ale nie sądziłem, że Taby i - w mniejszym stopniu - Note’y zdobędą niemal 20% udziałów w rynku.

Źródło: Techcrunch

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)