iPhone 6S poszerzy znane nam spektrum doznań?

iPhone 6S poszerzy znane nam spektrum doznań?
Źródło zdjęć: © logisticsct.com
Łukasz Skałba

01.03.2015 00:48, aktual.: 24.04.2015 10:41

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Premiera nowego iPhone dopiero za kilka miesięcy, ale sezon na plotki trwa już od jakiegoś czasu. Przez ostatnie dni wszyscy żyją targami MWC i premierą flagowców od Samsunga i HTC. Ja jednak odizoluje się od tego natłoku informacji i przyjrzę się temu co zaoferuje iPhone 6S.

Warto zacząć od tego, że według ostatnich przecieków iPhone 6S i 6S Plus (bo tak prawdopodobnie będą się nazywać) będą miały identyczne rozmiary jak poprzednicy, czyli odpowiednio 4,7 i 5,5 cala. To nie powinno zresztą nikogo dziwić.

[photo]74185[/photo]

Ciekawiej jednak zapowiadają się technologie Force Touch oraz Taptic Engine. Rozwiązania te zostały wprowadzone w zegarku Apple Watch zaprezentowanym kilka miesięcy temu i czekającym na swoją rynkową premierę. Force Touch powoduje, że ekran multitouch nie działa w systemie zero-jedynkowym, tylko wykrywa stany pośrednie, mierzy siłę nacisku palca na ekran i dostosowuje odpowiednie reakcje. Mamy więc większe możliwości wprowadzania danych do urządzenia. Technologia Taptic Engine to natomiast system silników wibracyjnych, które będą mogły działać z różną intensywnością, powodując, że będziemy mogli odbierać znacznie szersze spektrum sygnałów od urządzenia.

W zegarku miało to całkiem ciekawe, aczkolwiek zupełnie niepotrzebne zastosowanie - oprócz rozmawiania i pisania do siebie wiadomości, można się dotykać... Nadawca wiadomości z odpowiednią siłą naciska ekran, a Taptic Engine poprzez odpowiednie wibracje ten "dotyk" przekazuje.

Obraz
© apple.com

W telefonie mogłoby to mieć więcej zastosowań. Przede wszystkim gry! Po pierwsze dałoby to o wiele większe możliwości interakcji i możliwości wprowadzania danych (mocniejsze lub słabsze dotknięcie, muśnięcie itd). Po drugie nasze zmysły także będą mogły odebrać więcej doznań. Na przykład, gdy w grze wyścigowej będziemy jechać po poboczu, wibracje będą nierównomierne i lekkie, a gdy się zderzymy - krótkie i silne, tak samo w strzelance przy wybuchu granatu.

Te dwa proste mechanizmy dają nieskończone możliwości i zastosowania! I bardzo dobrze, że to akurat firma Apple jako pierwsza je wprowadziła i zamierza zaimplementować w kolejnych urządzeniach.

*Źródła: Apple, Phone Arena

Tematy: iPhone 6S*

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także