iPhone przestaje być cool? Młodzi chcą prawdziwych nowości
11.01.2013 15:30, aktual.: 11.01.2013 16:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Apple nie ryzykowało udostępniając nową wersję swojego smartfona. iPhone 5 był bardzo podobny to poprzednika i dla niezbyt zaawansowanego użytkownika, poza większym ekranem nie wnosił praktycznie nic nowego. Samsung w międzyczasie pokazał natomiast, że potrafi odrobić zadanie domowe...
Agencja Buzz Marketing Group, która specjalizuje się w marketingu treści dla młodzieży, "alarmuje" o istotnych zmianach w postrzeganiu iPhone'a. Sprzęt firmy Apple przestał być cool w oczach najmłodszych - informują analitycy, którzy dość solidnie argumentują swoją tezę.
Warto zauważyć, że młodzież lubi gadżety. Można się nimi pochwalić i zyskać kilka punktów w oczach znajomych. iPhone jest już jednak na tyle popularny, że coraz trudniej wykorzystywać go jako dowód wysokich możliwości finansowych, co pozwoliłoby się wyróżnić w tłumie. Również od strony technologicznej smartfon firmy Apple nie wyprzedza rywali, jak to było jeszcze kilka lat temu.
Według agencji Piper Jaffray wciąż 67% nastolatków informuje o chęci posiadania iPhone'a jako kolejnego smartfona. W międzyczasie jednak kalifornijskiemu gigantowi wyrosła konkurencja, bo 22% ankietowanych jako kolejny telefon swoich marzeń widzi raczej urządzenie Samsunga. Tak dobry wynik koreańskiej firmy byłby nie do pomyślenia jeszcze rok temu.
Samsung nie obserwował jednak rynku bezczynnie. W ostatnich miesiącach koncern wydał miliardy dolarów na kampanie, które miały przedstawić urządzenia firmy Apple, jako przeznaczone dla starszych ludzi. W tym samym czasie Galaxy S III prezentowany był jako najbardziej innowacyjny i wyposażony w lepsze podzespoły (większy ekran czy NFC).
Choć reklamy często naginają rzeczywistość i charakteryzują się pewnymi uproszczeniami, również podczas zakupu smartfona rzadko opieramy się wyłącznie na racjonalnych argumentach. Nie ma wątpliwości co do tego, że marketingowe działania Samsunga, połączone z naprawdę dobrymi urządzeniami, przyniosły wymierne efekty. Według Strategy Analytics w trzecim kwartale 2012 roku koreański gigant dostarczył do sklepów 56,9 milionów smartfonów, a więc niemal dwa razy tyle co firma Apple.
Jest oczywiste, że popularność iPhone'a nie spadnie z dnia na dzień. Warto pamiętać, że smartfon jest wciąż głównym źródłem przychodów dla firmy Apple. Użytkownicy mają jednak coraz więcej naprawdę ciekawych alternatyw - z większymi ekranami, świetnymi procesorami czy wreszcie bardziej unikalnymi niż iPhone, którego design każdy zna na pamięć.
Źródło: Forbes