Jak dogryzają sobie producenci urządzeń mobilnych

Producenci smartfonów i tabletów prześcigają się nie tylko w specyfikacji i funkcjonalności swoich urządzeń. Na drugim planie prowadzone są bowiem działania, których celem jest jak najskuteczniejsze ośmieszenie i zripostowanie rywali. Oto kilka przykładów tego typu zagrań.

Jak dogryzają sobie producenci urządzeń mobilnych
Jak dogryzają sobie producenci urządzeń mobilnych
Miron Nurski

10.07.2013 | aktual.: 10.07.2013 09:11

Strona #1

  1. W 2011 roku Samsung wypuścił serię spotów promujących jego ówczesne topowe modele, czyli Galaxy S II oraz Galaxy Note. Motywem przewodnim tych reklam byli klienci firmy Apple stojący w kolejce po nowego iPhone'a. Oto jedna z nich:

Samsung "The Next Big Thing" ad parodies an iPhone line

  1. Mówi się, że gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta. W myśl tej zasady Nokia kilka tygodni temu stworzyła reklamę, która parodiuje ciągłe przepychanki między fanami firm Apple oraz Samsung. Efekt jest naprawdę przezabawny.

Strona #2

  1. Jakiś czas temu wyszło na jaw, że Samsung opłacał studentów, by ci chwalili jego produkty w sieci. Fakt ten wykorzystała firma HTC podczas drobnej sprzeczki przedstawicieli brytyjskich oddziałów obu koncernów. Do rozmowy niespodziewanie dołączyło LG.
fot. abcnetspace.com
fot. abcnetspace.com
HTC: Ostatniej nocy zdobyliśmy wyróżnienie "Najgorętszy telefon 2013" na Mobile Awards. Auć, Samsung.

Samsung: W porządku, chłopaki. Nasze ręce były wypełnione pozostałymi trzema nagrodami, które zabraliśmy do domu ubiegłej nocy. Możecie zachować tę jedną!

HTC: Opłacanie studentów piszących fałszywe recenzje w końcu się opłaciło. Może jakaś podwyżka?

LG: Spokojnie moi drodzy. To tylko telefon!

  1. W marcu na ulicach Nowego Jorku pojawiły się rozwieszone przez Samsunga billboardy zapowiadające premierę modelu Galaxy S4. Reakcja firmy LG była błyskawiczna i wkrótce zawisły nad nimi nowe - nieco bardziej kreatywne - billboardy.
fot. unwiredview.com
fot. unwiredview.com

Strona #3

  1. Częścią kampanii promocyjnej modelu Galaxy S4 było wypuszczenie kilku teaserów, których bohaterem był chłopiec o imieniu Jeremy, przechowujący owego smartfona w specjalnym pudle. W tym samym czasie w sieci pojawiło się wideo z Nokią Lumią 920 w roli głównej.

Jeremy off-air

  1. Zaprezentowany niedawno fotograficzny smartfon Galaxy S4 Zoom wzbudza kontrowersje, ponieważ pod względem gabarytów i wyglądu bliżej mu do aparatu niż telefonu. Zadrwić z tego nie omieszkał Ben Lampe, czyli jeden z przedstawicieli niemieckiego oddziału Nokii. Na swoim twitterowym profilu umieścił on takie oto zdjęcie:
fot. twitter.com
fot. twitter.com

Strona #4

  1. W 2010 roku tablety dopiero zaczęły zdobywać rynek - do sklepów trafił pierwszy iPad, a krótko po nim Samsung Galaxy Tab. Wtedy to Motorola pracowała nad swoim - rewolucyjnym w jej mniemaniu - tabletem Xoom. Zastał on zapowiedziany w formie zabawnego wideo przedstawiającego ewolucję tego typu urządzeń. Wszystko oczywiście z przymrużeniem oka.

Tablet Evolution presented by Motorola

  1. Kilka tygodni po opublikowaniu pierwszego klipu Motorola postanowiła iść za ciosem i przygotować dwa kolejne, które żegnały rok 1984. Było to nawiązanie do kultowej już reklamy firmy Apple w reżyserii Ridleya Scotta, którą możecie obejrzeć tutaj.

Goodbye 1984: Super Bowl Ad Teaser

Motorola - Empower the People

Strona #5

  1. Siri to asystent głosowy firmy Apple, który ujrzał światło dzienne pod koniec 2011 roku. Microsoft postanowił wykorzystać jego głos w reklamie tabletów z systemem Windows 8. Hasło reklamowe to "Mniej gadania, więcej robienia".
  1. Na koniec reklama modelu Galaxy S4 przygotowana przez islandzki oddział Samsunga. Wideo wymownie uderza w produkty firmy Apple, jednak spotkało się z falą krytyki ze strony internautów. Dlaczego? Zobaczcie sami.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)