Jak dogryzają sobie producenci urządzeń mobilnych
Producenci smartfonów i tabletów prześcigają się nie tylko w specyfikacji i funkcjonalności swoich urządzeń. Na drugim planie prowadzone są bowiem działania, których celem jest jak najskuteczniejsze ośmieszenie i zripostowanie rywali. Oto kilka przykładów tego typu zagrań.
Jak dogryzają sobie producenci urządzeń mobilnych
10.07.2013 | aktual.: 10.07.2013 09:11
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Strona #1
- W 2011 roku Samsung wypuścił serię spotów promujących jego ówczesne topowe modele, czyli Galaxy S II oraz Galaxy Note. Motywem przewodnim tych reklam byli klienci firmy Apple stojący w kolejce po nowego iPhone'a. Oto jedna z nich:
Samsung "The Next Big Thing" ad parodies an iPhone line
- Mówi się, że gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta. W myśl tej zasady Nokia kilka tygodni temu stworzyła reklamę, która parodiuje ciągłe przepychanki między fanami firm Apple oraz Samsung. Efekt jest naprawdę przezabawny.
Strona #2
- Jakiś czas temu wyszło na jaw, że Samsung opłacał studentów, by ci chwalili jego produkty w sieci. Fakt ten wykorzystała firma HTC podczas drobnej sprzeczki przedstawicieli brytyjskich oddziałów obu koncernów. Do rozmowy niespodziewanie dołączyło LG.
HTC: Ostatniej nocy zdobyliśmy wyróżnienie "Najgorętszy telefon 2013" na Mobile Awards. Auć, Samsung.
Samsung: W porządku, chłopaki. Nasze ręce były wypełnione pozostałymi trzema nagrodami, które zabraliśmy do domu ubiegłej nocy. Możecie zachować tę jedną!
HTC: Opłacanie studentów piszących fałszywe recenzje w końcu się opłaciło. Może jakaś podwyżka?
LG: Spokojnie moi drodzy. To tylko telefon!
- W marcu na ulicach Nowego Jorku pojawiły się rozwieszone przez Samsunga billboardy zapowiadające premierę modelu Galaxy S4. Reakcja firmy LG była błyskawiczna i wkrótce zawisły nad nimi nowe - nieco bardziej kreatywne - billboardy.
Strona #3
Jeremy off-air
- Zaprezentowany niedawno fotograficzny smartfon Galaxy S4 Zoom wzbudza kontrowersje, ponieważ pod względem gabarytów i wyglądu bliżej mu do aparatu niż telefonu. Zadrwić z tego nie omieszkał Ben Lampe, czyli jeden z przedstawicieli niemieckiego oddziału Nokii. Na swoim twitterowym profilu umieścił on takie oto zdjęcie:
Strona #4
- W 2010 roku tablety dopiero zaczęły zdobywać rynek - do sklepów trafił pierwszy iPad, a krótko po nim Samsung Galaxy Tab. Wtedy to Motorola pracowała nad swoim - rewolucyjnym w jej mniemaniu - tabletem Xoom. Zastał on zapowiedziany w formie zabawnego wideo przedstawiającego ewolucję tego typu urządzeń. Wszystko oczywiście z przymrużeniem oka.
Tablet Evolution presented by Motorola
- Kilka tygodni po opublikowaniu pierwszego klipu Motorola postanowiła iść za ciosem i przygotować dwa kolejne, które żegnały rok 1984. Było to nawiązanie do kultowej już reklamy firmy Apple w reżyserii Ridleya Scotta, którą możecie obejrzeć tutaj.
Goodbye 1984: Super Bowl Ad Teaser
Motorola - Empower the People
Strona #5
- Siri to asystent głosowy firmy Apple, który ujrzał światło dzienne pod koniec 2011 roku. Microsoft postanowił wykorzystać jego głos w reklamie tabletów z systemem Windows 8. Hasło reklamowe to "Mniej gadania, więcej robienia".
- Na koniec reklama modelu Galaxy S4 przygotowana przez islandzki oddział Samsunga. Wideo wymownie uderza w produkty firmy Apple, jednak spotkało się z falą krytyki ze strony internautów. Dlaczego? Zobaczcie sami.