Jak UKE zamierza podnieść jakość usług telefonii komórkowej?

Jak UKE zamierza podnieść jakość usług telefonii komórkowej?

UKE chce jasnych zasad jakości usług (fot.: Flickr/bfishadow/CC BY 2.0)
UKE chce jasnych zasad jakości usług (fot.: Flickr/bfishadow/CC BY 2.0)
Kira Czarczyńska
01.10.2012 20:10, aktualizacja: 01.10.2012 22:10

Dobrowolne porozumienie zamiast kolejnych regulacji. W ten właśnie sposób prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej chce pracować nad podnoszeniem jakości usług. Operatorzy mogą dobrowolnie przystąpić do porozumienia i wspólnie z UKE opracować zasady świadczenia usług mobilnych oraz obsługi klienta. Korzyści? Abonent, który czuje się bezpieczniejszy, chętniej podpisuje umowę.

Jaki ma być cel porozumienia między UKE i operatorami? Jak wyjaśnia Magdalena Gaj, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej:

Memorandum o jakości usług to takie wyrażenie woli przez wszystkich przedsiębiorców funkcjonujących na rynku, którzy do niego przystąpią, oraz prezesa UKE, że chcemy i będziemy robić wszystko, by nasi klienci nie musieli kupować kota w worku.

Rezultatem ma być sytuacja, kiedy klient dostaje do ręki jasno sformułowaną umowę, która nie tylko wylicza jego zobowiązania wobec operatora, ale także określa minimalne poziomy jakości usług, których dotyczy. Oczywiście, jedną z głównych kości niezgody są tu oferowane prędkości łącz szerokopasmowych, w przypadku których rzeczywistość potrafi znacząco różnić się od tego, co klient widzi w reklamie.

Magdalena Gaj zamierza wraz z operatorami ustalić kilka wskaźników jakości usług świadczonych na naszym rynku, m.in. czas oczekiwania na przyłączenie, na połączenie z konsultantem, prędkość przesyłu danych, ściągania informacji. Jeśli uzgodniona zostanie wspólna metodologia pomiaru tych parametrów, to publikowane przez dostawców usług wyniki pozwolą na łatwe i rzetelne porównanie jakości oferowanych usług.

Prezes UKE podkreśla, że jest to inicjatywa dobrowolna i nikt nie będzie zmuszany do uczestnictwa. Dodaje jednak, że przystąpienie do porozumienia wskazywać będzie, że danej firmie zależy na jakości usług i dbałości o klienta.

Operatorzy, którzy mimo wszystko nie zdecydują się na ten krok, i tak będą musieli zastosować się do późniejszych przepisów. A te planowane mają na celu dokładnie to samo, czyli podnoszenie jakości usług, tyle że w takim przypadku UKE będzie mógł już egzekwować ustalone zasady.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)