Klienci Ery nie lubią różowego? Wartość sieci spada
09.05.2011 14:00, aktual.: 09.05.2011 16:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Czyżby abonenci sieci Era nie mieli ochoty zmieniać ładnego niebieskiego koloru na różowy? Choć już niedługo ma nastąpić oficjalne połączenie marki z wizerunkiem T-Mobile, klienci wyraźnie nie są zainteresowani masowym podpisywaniem umów i korzystaniem z oferty sieci.
Pierwszy kwartał bieżącego roku Polska Telefonia Cyfrowa zamknęła na sporym minusie w stosunku do analogicznego okresu 2010 roku. Spadł nie tylko zysk operacyjny, ale także liczba klientów (mierzona liczbą aktywnych kart SIM) i, niestety, udział w rynku. Według szacunków Parkietu, opracowanych na podstawie danych udostępnionych przez Deutsche Telekom, w Erze nie dzieje się najlepiej.
Co prawda przychody w I kwartale 2011r. spadły w stosunku do tego samego okresu rok temu jedynie o 1,25%, ale przełożyło się to już na zmniejszenie udziału PTC w krajowym rynku do 28,4% (Orange ma 30,4%). Zysk operacyjny natomiast był już wyraźnie mniejszy. Kwota, jaką PTC zarobiło, skurczyła się o 15,7% - co oznacza ponad 100 milionów złotych.
Zdaniem Deutsche Telekom jest to wynik skupienia się Ery na walce o klienta abonamentowego. Pod tym względem także nie poszło jednak najlepiej. W ciągu pierwszego kwartału 2011r. operatorowi ubyło 84 tysiące klientów, a w stosunku do I kwartału zeszłego roku spadek wyniósł już 186 tysięcy abonentów. Podobnie było z klientami pre-paid: Era ma ich teraz mniej o 5 tysięcy.
Nie jest to niestety tylko ogólnopolski trend - według danych GUS w tym samym czasie w kraju przybyło prawie 600 tysięcy aktywnych kart SIM, co oznacza, że klienci zmieniają operatorów i zawierają umowy.
Kiepskie wyniki finansowe przekładają się też na inwestycje. PTC w I kwartale tego roku wydała jedynie 153 miliony złotych - w zeszłym było to 226 milionów.
Czy jest to reakcja klientów na zmianę marki i związaną z nią niepewność co do przyszłości oferty?
A może właśnie jasno widać, że w Erze czas najwyższy wprowadzić spore zmiany, zanim sieć do reszty skostnieje i jeszcze bardziej straci zainteresowanie potencjalnych abonentów...?
Źródło: RPkom.pl