Kobiety biznesu dzwonią częściej niż mężczyźni
28.09.2010 12:00, aktual.: 28.09.2010 14:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przeważnie to mężczyzn uważa się za bardziej nastawionych na technikę, lubiących nowoczesne rozwiązania i sposoby komunikacji. Tymczasem, jak się okazuje - to właśnie panie częściej wykorzystują zdobycze cywilizacji w kontaktach biznesowych.
Jak wynika z badań małych firm, zrealizowanych na zlecenie UPC Polska, to właśnie przedsiębiorcze panie częściej używają w codziennej pracy telefonów komórkowych i Internetu.
Dlaczego to właśnie kobiety częściej korzystają z techniki, choć z pewnością panowie bardziej ją lubią?
[...]
Nie bez znaczenia jest fakt, że Panie świadomie i bardzo powszechnie wykorzystują nowoczesne kanały komunikacji w promowaniu swojego biznesu i dotarciu do potencjalnych klientów. To świadczy o otwartości na zmiany i dużej elastyczności kobiet.
Jak się okazuje, wynikające z tego różnice między paniami i panami są bardzo duże:
- korzystanie z telefonów komórkowych: 97% kobiety - 46% mężczyźni
- korzystanie z telefonów stacjonarnych: 49% kobiety - 2% mężczyźni
Nie wyciągałabym jednak z tych badań jakichś bardziej znaczących wniosków. Jak widać z powyższego zestawienia, panowie ogólnie po prostu rzadziej wykorzystują różne techniczne środki komunikacji. Ponieważ zaś każda firma musi utrzymywać kontakt z otoczeniem, na podstawie wyników badania założyłabym, że panie załatwiają wszystko, częściej osobiście dzwoniąc, a panowie - delegując to zadanie.