Koniec liczenia lajków. Facebook i Instagram pozwolą ci je ukryć

Koniec liczenia lajków. Facebook i Instagram pozwolą ci je ukryć
Miron Nurski

26.05.2021 17:24, aktual.: 26.05.2021 19:24

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ukryć lajki możesz przed sobą lub innymi.

Nie chcesz się przechwalać tysiącami lajków na Instagramie? Jest ci niezręcznie publikować na Facebooku posty, których nikt nie lubi? A może interesują cię jedynie treści i nie chcesz oglądać licznika lajków pod publikacjami innych? Jeśli interesuje cię przynajmniej jedna z tych opcji, Facebook i Instagram mają coś dla ciebie.

Ukrywanie licznika lajków na Facebooku i Instagramie dla wszystkich

Testowanie ukrytego licznika lajków na Instagramie trwa od 2019 roku. Najwidoczniej rezultaty testów okazały się zadowalające, bo funkcja debiutuje właśnie globalnie i to od razu także na Facebooku.

Ukrywanie lajków i reakcji jest dwustronne. Użytkownik może:

  • ukryć licznik pod własnymi postami, aby liczba polubień i reakcji była niewidoczna dla innych;
  • ukryć licznik pod cudzymi postami na własnej tablicy.

Obie opcje dostępne są oczywiście w ustawieniach. Tak to wygląda na Facebooku:

Obraz

... a tak na Instagramie:

Obraz

Funkcja ma trafić do wszystkich użytkowników, lecz proces jej udostępniania ma zająć kilka tygodni. U siebie jeszcze jej nie znalazłem.

Po co to wszystko?

Już w 2019 Instagram ogłosił, że chce zdjąć z użytkowników presję walczenia o jak największą liczbę lajków, aby ważniejsza od nich stała się treść.

Twórcy serwisu zdają sobie sprawę, że przypadkowa fotka kubka z kawą wrzucona przez celebrytę potrafi wygenerować więcej polubień niż owoc tytanicznej pracy zdolnego fotografa. A skoro lajki nie odzwierciedlają wartości artystycznej lub merytorycznej publikowanych treści, należy zadać sobie pytanie, czy w ogóle chcemy je oglądać. Najwidoczniej wielu użytkowników nie chce.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (2)
Zobacz także