Koniec smartfonów Lumia coraz bliżej. Microsoft nie będzie już nawet zajmował się ich serwisowaniem
06.10.2016 10:27, aktual.: 10.10.2016 14:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Obsługę użytkowników smartfonów Lumia z mobilnymi okienkami i feature phone'ów Microsoftu oraz naprawy gwarancyjne uszkodzonych urządzeń będzie od teraz prowadziła firma B2X.
Microsoft odchodzi od Lumii i telefonów Nokia
Gigant powoli odcina się od stworzonych przez Nokię feature phone'ów oraz smartfonów Lumia, które wkrótce zastąpią najpewniej urządzenia sprzedawane pod marką Surface. Od dawna nie zaprezentowano nowych modeli z mobilnym Windowsem, a pokazana ostatnio Nokia 216 to prawdopodobnie ostatni telefon z logo fińskiej firmy w ofercie MS, gdyż wkrótce sfinalizowana zostanie transakcja sprzedaży działu feature phone'ów firmie FIH Mobile.
Ekipa z Redmond wciąż wspiera dostępne w urządzeniach systemy, wydając aktualizację i łatają błędy. Microsoft poinformował jednak dzisiaj, że nie będzie już zajmował się wsparciem technicznym modeli Lumia i telefonów Nokia.
Obowiązki te przejmie firma B2X. Ma ona zająć się wszystkimi czynnościami związanymi z obsługa klienta, w tym naprawą wadliwych/uszkodzonych urządzeń Lumia lub Nokia, sprawami związanymi z gwarancją oraz logistyką. B2X działa na 10 dużych rynkach, a do tego ma 2000 punktów serwisowych i współpracuje z 400 serwisami partnerskimi na całym świecie.
Użytkownicy nie będą mieć powodów do narzekania
Jasno widać, że MS nie chce mieć już za wiele wspólnego z Lumiami, czyszcząc zaplecze przez wprowadzeniem nowych modeli z linii Surface. Dla użytkowników dostępnych na rynku smartfonów zmiana ta powinna wyjść jednak na plus.
Dlaczego? B2X wygląda na solidną firmę, która zapewni obsługę klientów na wysokim poziomie. Pomocna w tym będzie aplikacja SMARTCARE, która umożliwia zdalne diagnozowanie urządzenia oraz usprawnia kontakt z obsługą techniczną. Program już w połowie października ma być dostępny do pobrania z Windows Store. To oczywiście nie wszystko.
B2X Smartcare Solutions
B2X przygotowało również usługę premium o nazwie SMARTPROTECT, dzięki której użytkownicy mogą wydłużyć gwarancję oraz ubezpieczyć swoje telefony. Będzie ona dostępna dla tych użytkowników, którzy swoje Lumie kupili nie później niż 6 miesięcy temu. Rozwiązanie to - co nie powinno specjalnie dziwić - jest dodatkowo płatne.