Kto kupi nowego iPada? Trzy miliony już się skusiły

Nowy iPad jest dostępny w sprzedaży od piątku. Wiele osób zastanawia się, czy jest na tyle innowacyjny w porównaniu z poprzednikiem, żeby go kupić. Co wynika z ankiety przeprowadzonej przez DealNews?

Kto najbardziej łasy na nowego iPada? (fot. ipadinsight.com)
Kto najbardziej łasy na nowego iPada? (fot. ipadinsight.com)
Kamil Homziak

20.03.2012 | aktual.: 20.03.2012 07:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nowy iPad jest dostępny w sprzedaży od piątku. Wiele osób zastanawia się, czy jest na tyle innowacyjny w porównaniu z poprzednikiem, żeby go kupić. Co wynika z ankiety przeprowadzonej przez DealNews?

Jak to zwykle w przypadku produktów z logo nadgryzionego jabłka bywa, chętnych nie brakuje. Jest ich najwięcej wśród osób, które do tej pory nie miały żadnego tabletu - 37% z nich zamierza w tym roku kupić takie urządzenie, z czego 61% w ciągu kilku najbliższych tygodni.

78% osób zdecydowanych na tablet wybierze nowego iPada: 72% ze względu na parametry techniczne, 10% zawsze kupuje nowe produkty Apple'a, 16% podaje inne powody. 22% nie planuje kupna iPada 3, a wśród tej grupy 45% woli wybrać jego poprzednika (ze względu na cenę), 18% produkt innej firmy, 16% nie przepada za Apple'em.

13% ankietowanych uważa, że w iPadzie 3 wprowadzono za mało zmian w porównaniu z drugą generacją, a 3% przerażają warunki pracy w chińskich fabrykach amerykańskiego giganta. 46% respondentów wybierze starszą generację iPada (pierwszą albo drugą), 44% tablet z Androidem, 9% poczeka na tablet z Windowsem, a 2% rozważa zakup jakiegoś innego urządzenia tego typu.

Wśród osób, które są już użytkownikami którejś generacji iPada, 55% zamierza zamienić obecny model na trójkę jeszcze w tym roku (42% zrezygnuje z jedynki, 35% z dwójki). 8% z nich zawsze kupuje najnowsze modele Apple'a, a 9% zachwyciła specyfikacja; 5% podaje inne powody.

Zainteresowanie iPadem - infografika
Zainteresowanie iPadem - infografika

Badania wyraźnie pokazują, że nowy iPad się sprzeda. Ba, już się sprzedał! Prezes Apple'a Tim Cook pochwalił się, że podczas weekendu otwarcia najnowsze dziecko spółki pobiło wszelkie dotychczasowe rekordy, a ogólna sprzedaż od momentu premiery sięgnęła już progu 3 milionów! To znacznie więcej niż w przypadku poprzedników.

A jak będzie w Polsce? Premiera już w najbliższy piątek. Mimo że iPad jest w Polsce dość popularny wśród osób, które mają tablet, to korków przed sklepami z elektroniką czy rodzimymi iSpotami raczej nie należy się spodziewać.

Źródło: Phone ArenaPhoneArenaSlashgear

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Komentarze (0)