Lenovo podbije rynek komórkowy?
Firma Lenovo ogłosiła właśnie swoją strategię na najbliższą przyszłość. Koncern pragnie produkować urządzenia łączące funkcjonalności komputerów i telefonów komórkowych. By tego dokonać firma zdecydowała się odkupić sprzedany w zeszłym roku oddział Lenovo Mobile za niebagatelną sumę 200 milionów dolarów w gotówce.
W oświadczeniu spółki czytamy: "Zarząd uważa, że nastał najlepszy moment na przejęcie pozycji lidera na rynku smartfonów".
Agresywny i ryzykowny krok Lenovo jest kolejnym dowodem na to, że rynek komórkowy jest łakomym kąskiem dla producentów sprzętu komputerowego. Firma zapowiada, że skoncentruje się na podboju Chin. Jest o co walczyć - najbardziej zaludniony kraj świata może pochwalić się liczbą 700 milionów abonentów sieci komórkowych.
"Jesteśmy przygotowani na atak na rynek mobilnego internetu. Pierwsze produkty Lenovo pojawią się już wkrótce. Nasza marka jest w Chinach dobrze znana, mamy dobrze rozwinięty system sprzedaży, jesteśmy pewni naszej pozycji".