Lenovo: Produkty Apple'a za drogie dla Chińczyków
23.08.2011 09:56, aktual.: 23.08.2011 11:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Choć Chiny stanowią dla Apple'a ważny rynek, to jednak z uwagi na ograniczoną sieć sklepów oraz wysokie ceny nie każdy mieszkaniec tego kraju może sobie pozwolić na produkty tej firmy. Według prezesa Lenovo Apple'owi trudno będzie naprawdę zaistnieć w Państwie Środka. Dlaczego?
Zapytany o to przez Financial Times Yang Yuanqing, przyznał, że Lenovo ma zamiar wyprzedzić Apple'a na tamtejszym rynku, na którym królują niskie ceny. Co prawda jego koncern ma w ofercie flagowe modele o możliwościach zbliżonych do iPhone'a czy iPada, ale produkuje także tani tablet z Androidem przeznaczony dla mniej zamożnych konsumentów. Z drogimi produktami trudno dotrzeć zwłaszcza do mniejszych miejscowości, w których ludzie zarabiają mniej - mówi.
Yuanqing uważa również, że konkurencja między producentami konkurencyjnych wobec iPada tabletów musi podążać w tym samym kierunku co na rynku pecetów, na którym po początkowej dominacji kilku pionierów z czasem do głosu doszli także inni. Póki co jednak w Chinach to Apple może pochwalić się zyskiem na poziomie 3,8 mld dolarów, podczas gdy Lenovo zarobiło o miliard mniej, a jego tablet IdeaPad K1 jest krytykowany za słabą jakość ekranu oraz problemy z oprogramowaniem.
Źródło: Electronista