Flagowiec LG nie pojawi się na największym rynku na świecie

Flagowiec LG nie pojawi się na największym rynku na świecie15.03.2017 09:23
Flagowiec LG nie pojawi się na największym rynku na świecie
Mateusz Żołyniak

Najnowszy doniesienia z Azji wskazują, że LG nie będzie wprowadzać tegorocznego flagowca do sprzedaży w Państwie Środka. Na G6 może się jednak nie skończyć...

LG porzuci chiński rynek i...

Koreańskie Daum News, które cytuje m.in. serwis DigiTimes wskazuje, że LG może w tym roku zrezygnować z wprowadzania flagowego modelu G6 w Chinach. Firma z Korei Południowej może w przyszłości nawet całkowicie wycofać się z jednego z największych rynków telefonów na świecie. Skąd taka decyzja?

Głównym powodem mają być straty działu zajmującego się produkcją smartfonów. LG musi szukać oszczędności, a jedną z dróg jest rezygnacja z utrzymywania nierentownego oddziału, który radzi sobie fatalnie - Strategy Analytics szacuje, że udziały LG w chińskim rynku telefonów w 2016 roku były mniejsze niż 0,1 proc.

Nie wydaje się więc dziwne, że gigant myśli o wyjściu z Państwa Środka. Nawet gdyby sprzedaż smartfonów w Chinach przekroczyła w tym roku próg 500 mln (ok. 465 mln w 2016 roku według raportu Counterpoint), koreańska firma - przy tym udziale w rynku - może liczyć na rozprowadzenie mniej niż 50 tys. egzemplarzy.

To z pewnością za mało, aby opłacało się utrzymywać (zapewne) bardzo duży chiński oddział, który zajmuje się promocją smartfonów LG na tamtejszym rynku i dostosowywaniem ich do potrzeb Chińczyków. Wyższa, niż można było oczekiwać po wcześniejszych plotkach, cena G6 tylko pogarsza sytuację.

...skupi się na Stanach Zjednoczonych?

Daum News sugeruje, że koreańska firma będzie chciała umocnić swoją pozycję na amerykańskich rynkach, gdzie już teraz wiedzie jej się całkiem dobrze. W Stanach LG uplasowało się na trzeciej pozycji na liście największych producentów (udziały w 2016 roku podskoczyły z 14,9 proc. do 15,5 proc.), a w Ameryce Łacińskiej i Południowej jest czwartym co do wielkości producentem smartfonów.

To, że Stany Zjednoczone są jednym z kluczowych rynku dla LG, nie jest żadnym zaskoczeniem. Szczególnie, że firma na każdym kroku wskazuje, że są one o wiele ważniejsze niż Europa - flagowy G6 szybciej pojawi się na amerykańskim rynku niż w krajach Starego Kontynentu, a popularny w USA LG V20 w Europie nie pojawił się nigdy.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)