Lista najczęściej używanych słów w nazwach aplikacji dla iOS‑a
W App Store, przynajmniej oficjalnie, dostępnych jest około 650 000 aplikacji. Zastanawialiście się kiedykolwiek nad tym, jaki wyraz jest najczęściej wykorzystywany w ich nazwach? Pewnie nie, w przeciwieństwie do pracowników AppsFire.
28.07.2012 | aktual.: 28.07.2012 12:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Panowie odwalili kawał dobrej roboty, ponieważ nie tylko sprawdzili, jakie wyrazy dominują w nazwach aplikacji, ale także policzyli, jak często się je wykorzystuje. Zestawienie prezentuje się następująco:
- HD – 27777
- Lite – 2160
- Free – 18511
- iPad – 11313
- Pro – 9024
- Guide – 8361
- Mobile – 7695
- App – 6142
- iPhone – 5441
- Game – 5377
- Travel – 4851
- Radio – 4633
- World – 4504
- Map – 4351
- Dictionary – 4220
- Edition – 4198
- Calculator – 4164
- Kids – 3852
- English – 3680
- News – 3611
- Book – 3254
- Magazine – 3009
- Photo – 2957
- Puzzle – 2835
- Music – 2764
Raport został opublikowany dwa dni temu. Autorzy zwrócili również uwagę na kilka istotnych związanych z opublikowanymi liczbami ciekawostek:
- Deweloperzy stosują w nazwach aplikacji słowo \Free\ mimo faktu, że ta informacja i tak widnieje obok ikony aplikacji w App Store. Taki zabieg jest dość chwytliwy i w wielu przypadkach skutkuje tym, że użytkownik podejmuje się sprawdzenia aplikacji, nawet jeśli jej nie potrzebuje.
- Ciekawym faktem jest to, że w App Store znajdziemy około 100 aplikacji z wyrazem \free\ w nazwie, za które tak naprawdę** trzeba zapłacić.**
- Słowa iPhone oraz iPad są bardzo często używane w nazwach aplikacji po to, aby dać do zrozumienia użytkownikowi, iż dana aplikacja jest stworzona specjalnie dla posiadanego przez niego urządzenia. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że deweloperzy wciąż preferują tworzyć różne wersje aplikacji (osobno dla iPadów i reszty) niż tworzyć jeden uniwersalny produkt. Spośród wszystkich aplikacji w App Store, jedynie 23% z nich to aplikacje uniwersalne, dla obu rodzajów urządzeń.
- Popularność wyrazów Lite/Free lub Pro świadczy o tym, że deweloperzy wciąż preferują udostępniać produkty bazując na modelu: wersja w pełni funkcjonalna - płatna - oraz ograniczona czasowo/funkcjonalnie - bezpłatna. Deweloperzy nie są przekonani do systemu płatności in-app. Szacuje się, że system ten zaimplementowano w zaledwie 5% wszystkich aplikacji w App Store.
- Wyraz HD jest czysto marketingowym stwierdzeniem - nie ma się co dziwić, że zajęło tak wysoką pozycję w rankingu. Co ciekawe, Free jest mniej popularne niż HD.
Ciekawe, jak prezentowałoby się takie zestawienie w odniesieniu do aplikacji w platformie Google Play.
Źródło: appsfire