Lista najczęściej używanych słów w nazwach aplikacji dla iOS‑a

Lista najczęściej używanych słów w nazwach aplikacji dla iOS-a
Krystian Bezdzietny

28.07.2012 10:00, aktual.: 28.07.2012 12:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W App Store, przynajmniej oficjalnie, dostępnych jest około 650 000 aplikacji. Zastanawialiście się kiedykolwiek nad tym, jaki wyraz jest najczęściej wykorzystywany w ich nazwach? Pewnie nie, w przeciwieństwie do pracowników AppsFire.

Panowie odwalili kawał dobrej roboty, ponieważ nie tylko sprawdzili, jakie wyrazy dominują w nazwach aplikacji, ale także policzyli, jak często się je wykorzystuje. Zestawienie prezentuje się następująco:

  1. HD – 27777
  2. Lite – 2160
  3. Free – 18511
  4. iPad – 11313
  5. Pro – 9024
  6. Guide – 8361
  7. Mobile – 7695
  8. App – 6142
  9. iPhone – 5441
  10. Game – 5377
  11. Travel – 4851
  12. Radio – 4633
  13. World – 4504
  14. Map – 4351
  15. Dictionary – 4220
  16. Edition – 4198
  17. Calculator – 4164
  18. Kids – 3852
  19. English – 3680
  20. News – 3611
  21. Book – 3254
  22. Magazine – 3009
  23. Photo – 2957
  24. Puzzle – 2835
  25. Music – 2764

Raport został opublikowany dwa dni temu. Autorzy zwrócili również uwagę na kilka istotnych związanych z opublikowanymi liczbami ciekawostek:

  1. Deweloperzy stosują w nazwach aplikacji słowo \Free\ mimo faktu, że ta informacja i tak widnieje obok ikony aplikacji w App Store. Taki zabieg jest dość chwytliwy i w wielu przypadkach skutkuje tym, że użytkownik podejmuje się sprawdzenia aplikacji, nawet jeśli jej nie potrzebuje.
  2. Ciekawym faktem jest to, że w App Store znajdziemy około 100 aplikacji z wyrazem \free\ w nazwie, za które tak naprawdę** trzeba zapłacić.**
  3. Słowa iPhone oraz iPad są bardzo często używane w nazwach aplikacji po to, aby dać do zrozumienia użytkownikowi, iż dana aplikacja jest stworzona specjalnie dla posiadanego przez niego urządzenia. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że deweloperzy wciąż preferują tworzyć różne wersje aplikacji (osobno dla iPadów i reszty) niż tworzyć jeden uniwersalny produkt. Spośród wszystkich aplikacji w App Store, jedynie 23% z nich to aplikacje uniwersalne, dla obu rodzajów urządzeń.
  4. Popularność wyrazów Lite/Free lub Pro świadczy o tym, że deweloperzy wciąż preferują udostępniać produkty bazując na modelu: wersja w pełni funkcjonalna - płatna - oraz ograniczona czasowo/funkcjonalnie - bezpłatna. Deweloperzy nie są przekonani do systemu płatności in-app. Szacuje się, że system ten zaimplementowano w zaledwie 5% wszystkich aplikacji w App Store.
  5. Wyraz HD jest czysto marketingowym stwierdzeniem - nie ma się co dziwić, że zajęło tak wysoką pozycję w rankingu. Co ciekawe, Free jest mniej popularne niż HD.

Ciekawe, jak prezentowałoby się takie zestawienie w odniesieniu do aplikacji w platformie Google Play.

Źródło: appsfire

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)