Microsoft cenzurował opinie użytkowników podczas kampanii reklamowej Windows 7?

Microsoft cenzurował opinie użytkowników podczas kampanii reklamowej Windows 7?

Microsoft cenzurował opinie użytkowników podczas kampanii reklamowej Windows 7?
Microsoft cenzurował opinie użytkowników podczas kampanii reklamowej Windows 7?
Andrzej Biernacki
27.11.2009 10:00, aktualizacja: 27.11.2009 11:00

Firma Microsoft porozumiała się z właścicielem legendarnego nowojorskiego sklepu Saks Fifth Avenue w sprawie umieszczenia na wystawach monitorów wyświetlających reklamy Windowsa 7. Na niektórych ekranach pojawiły się powiązane wpisy z Twittera.

Wykorzystywany jest w tym celu tag #holidaywindows. Problem polega na tym, że spora grupa fanów Apple zaczęła masowo produkować posty w rodzaju “Kup sobie Maka” albo “Windows jest dla lamerów”. Przekazywane w czasie rzeczywistym wpisy zobaczyli klienci Saksa.

Microsoft twierdzi, że większość złośliwych komentarzy została skasowana przez specjalny system filtrujący. Tym samym firma z Redmond sama się podkłada. Przyznaje, że cenzuruje opinie na temat swojego systemu operacyjnego na potrzeby kampanii reklamowej:

Filtr ma na celu eliminowanie spamu, przede wszystkim negatywnych komentarzy, które nie są zgodne z duchem zbliżających się świąt.

Spam to jedna rzecz, krytyka to coś zupełnie innego. Microsoft zdaje się jednak tego nie rozróżniać. Sytuacja przypomina aferę z wiosny 2009, kiedy właściciel marki Skittles zamienił jej stronę główną w aktualizowany na żywo kanał informacyjny. W ciągu dwóch dni witrynę opanowały trolle.

Tym razem stało się tak samo – fani Maków, którzy przejęli tag w Twitterze zachowali się bardzo nieelegancko. Zawsze wydawało mi się, że użytkownicy komputerów Apple to ludzie wykształceni i obyci ;). Niezależnie od tego przypadkiem ujawniono niewygodne dla Microsoftu szczegóły kampanii.

Źródło: vBeta

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)