Microsoft szykuje własny zegarek. Znowu

SPOT (fot. theverge.com)
SPOT (fot. theverge.com)
Miron Nurski

18.04.2013 07:52, aktual.: 18.04.2013 09:52

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wiele wskazuje na to, że nad własnymi inteligentnymi zegarkami pracują już m.in. Apple, Samsung oraz Google. Kilka lat temu Microsoft przespał smartfonową rewolucję, ale najwidoczniej nie zamierza powtarzać tego błędu. Kolejne źródła potwierdzają, że koncern również szykuje własny inteligentny zegarek.

Wiele wskazuje na to, że nad własnymi inteligentnymi zegarkami pracują już m.in. Apple, Samsung oraz Google. Kilka lat temu Microsoft przespał smartfonową rewolucję, ale najwidoczniej nie zamierza powtarzać tego błędu. Kolejne źródła potwierdzają, że koncern również szykuje własny inteligentny zegarek.

Pierwsze konkretne przecieki na ten temat pojawiły się kilka dni temu, kiedy to Wall Street Journal podał informację, że Microsoft poszukuje dostawców 1,5-calowych wyświetlaczy. To prowadziło do oczywistego wniosku: gigant z Redmond w bliżej nieokreślonej przyszłości planuje rozpocząć produkcję swojego zegarka.

[solr id="komorkomania-pl-155696" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3940,nowe-motorole-coraz-bardziej-obiecujace-kiedy-wreszcie-je-zobaczymy" _mphoto="x-155696-270x157-5aa42ab89c12f17.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3757[/block]

Informacje te potwierdzili właśnie redaktorzy serwisu The Verge. Powołując się na swoich informatorów, twierdzą, że urządzenie jest już w fazie wczesnych prototypów. Mówi się, że początkowo gadżet miał pełnić funkcję pulsometru zintegrowanego z konsolą Xbox, jednak w ostatnim czasie koncern postanowił rozszerzyć jego funkcjonalność.

Dziś już pewnie mało kto pamięta, że to właśnie Microsoft zainteresował się rynkiem inteligentnych zegarków wcześniej niż wszystkie wspomniane przeze mnie we wstępie koncerny. Wprowadził na rynek urządzenie tego typu już w 2004 roku.

SPOT (fot. smartwatchnews.org)
SPOT (fot. smartwatchnews.org)

Gadżet o nazwie SPOT (Smart Personal Object Technology) był jak na tamte czasy naprawdę innowacyjny. Niemal dekadę temu dostęp do mobilnego Internetu był bardzo ograniczony, więc firma musiała znaleźć inne rozwiązanie służące do transmisji danych. Wykorzystano do tego celu fale FM, za pośrednictwem których do urządzenia przesyłane były informacje dotyczące pogody, kursów walut itp.

[solr id="komorkomania-pl-155685" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3941,google-glass-specyfikacja-okularow-pokazuje-przyszlosc-urzadzen-mobilnych" _mphoto="google-glass-155685-251x-9c28f25.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3758[/block]

Niestety, takie rozwiązanie niosło ze sobą sporo minusów. Przede wszystkim usługa dostępna była tylko w niektórych miastach na świecie, a liczba możliwych zastosowań była mocno ograniczona. Poza tym korzystanie z niej - oprócz zakupu urządzenia - wymagało opłacania rocznego abonamentu w wysokości 59 dolarów. Ostatecznie projekt nigdy nie odniósł spektakularnego sukcesu, a same zegarki wycofano ze sprzedaży w 2008 roku, jednak wspierane były aż do końca roku 2011.

Czy Microsoft będzie w stanie wykorzystać zdobyte przez ten czas doświadczenie, by z powodzeniem rywalizować z silną konkurencją? O tym przekonamy się dopiero wtedy, gdy inteligentne zegarki na dobre zaleją rynek, a wiele wskazuje na to, że nastąpi to już wkrótce.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)