Kampania reklamowa Droida zapowiadała telefon jako iPhone-killera. Komórka jeszcze nie zdetronizowała komórki Apple, ale wszystko wskazuje na to, że stanie się liderem rynku urządzeń z Androidem. Według raportu sieci reklamowej AdMob, Droid atakuje pozycję najpopularniejszego modelu Androida na rynku. Warto przypomnieć, że nowa Motorola sprzedawana jest dopiero od kilku tygodni! Popatrzmy na raport z bliska.
Motorola Droid dostępna jest w amerykańskiej sieci Verizon. Według danych AdMob w ciągu kilku tygodni jej udział w rynku Androidów urósł aż do 24%. Na pierwszym miejscu z 36% udziałem wciąż jest HTC Dream (znana u nas jako Era G1), ale jego pozycja jest zagrożona. Liderów goni magiczny HTC, którego udział to 21%.
Dane do raportu zebrane są z blisko 15 000 stron internetowych i aplikacji mobilnych, działających w sieci AdMob, więc nie należy brać ich do końca na poważnie, ale trend jest jednak widoczny. Motorola Droid (Milestone) ma ogromne szanse zająć fotel lidera rynku Androidów.