Najprzyjemniej w Plusie, najdrożej w Orange
Znacie tą reklamę oferty biznesowej Plusa, w której facet przechodzi przez lustro i trafia prosto na przyjęcie pod chmurką? "Wow, jak tu fajnie!" - Co ciekawe, tym razem nie są to najwyraźniej tylko przechwałki działu marketingu.
18.02.2010 | aktual.: 18.02.2010 16:00
Wyniki przeprowadzonego przez PBS DGA badania mówią, że rzeczywiście - to biznesowi klienci Plusa są najbardziej zadowoleni z oferty swojego operatora.
Wyniki przeprowadzonego przez PBS DGA badania mówią, że rzeczywiście - to biznesowi klienci Plusa są najbardziej zadowoleni z oferty swojego operatora.
Ankietowani korzystający z sieci Plus
Aż 39,6% klientów Plusa jest całkowicie zadowolonych z usług swojego operatora. Najwyżej oceniają oni - kolejno:
- dostępność informacji i kontakt z klientem
- atrakcyjność dostępnych telefonów
- zakres proponowanych usług
Abonenci najniżej ocenili natomiast promocje, rabaty oraz ceny, choć i tutaj ponad 25% wyraziło pełne zadowolenie.
Ankietowani korzystający z sieci Orange
Tu zadowolenie z ogólnej współpracy jest nieco niższe, bo całkowicie odpowiada ona 32,8% odpowiadających na pytania klientów. Co ciekawe, podobnie jak w Plusie - docenione zostały:
- kontakt z klientem i dostępność informacji
- zakres oferowanych usług
- atrakcyjność telefonów w ofercie
Cenniki, rabaty i promocje również w Orange nieszczególnie odpowiadają klientom biznesowym.
Ankietowani korzystający z sieci Era
Ta sieć wypadła najgorzej, chociaż różnica nie jest duża w stosunku do Orange. W pełni zadowolonych z oferty biznesowej Ery jest 31,3% klientów. Najwyżej punktowane elementy propozycji biznesowej sieci to także:
- kontakt i dostępność informacji
- telefony w ofercie
- zakres usług i nowe usługi
Ceny i rabaty również w tej sieci nie zebrały zbyt wielu punktów.
Gdzie najtaniej - gdzie najdrożej?
Instytut PBS DGA zbadał również jeszcze jedną kwestię, która na pewno interesuje wszystkich klientów: średnią wysokość rachunków płaconych przez użytkowników poszczególnych sieci. Najtańszym operatorem okazała się Era - mimo, że korzystające z niej firmy narzekają na ceny i promocje, płacą średnio 323 zł miesięcznie. Dla klientów Plusa jest to 339 zł, najdrożej zaś wypada Orange - 392 zł miesięcznych opłat.
Badanie przeprowadzono od 7 do 11 grudnia 2009r. na zlecenie UKE. Wzięło w nim udział 350 osób odpowiadających za zakup i użytkowanie usług telekomunikacyjnych z losowo wybranej, reprezentatywnej grupy firm wyposażonych w telefony komórkowe.
Źródło: Wirtualne Media