Nexus One porażką Google

Nexus One porażką Google

Nexus One porażką Google
Maciej Kuś
17.03.2010 10:39, aktualizacja: 17.03.2010 11:39

74 dni. Tyle czasu zajęło Apple sprzedanie miliona iPhone'ów. Nic więc dziwnego, że firmy analityczne lubią porównywać nowe topowe modele producentów do wyniku sprzedaży pierwszego telefonu z jabłuszkiem. Tym razem skupiono się na Nexus One, który jak się okazuje poniósł całkowitą klęskę.

74 dni. Tyle czasu zajęło Apple sprzedanie miliona iPhone'ów. Nic więc dziwnego, że firmy analityczne lubią porównywać nowe topowe modele producentów do wyniku sprzedaży pierwszego telefonu z jabłuszkiem. Tym razem skupiono się na Nexus One, który jak się okazuje poniósł całkowitą klęskę.

W 74 dni po premierze Nexus One został sprzedany w ilości zaledwie 134 tysięcy sztuk. Tak słaby wynik firma analityczna Flurry tłumaczy tym, że telefon oferowany był tylko w sprzedaży internetowej i tylko w ramach amerykańskiej sieci T-Mobile. Spójrzmy jednak na iPhone 2G. Ten pojawił się w pierwszej kolejności tylko w ofercie AT&T, a sprzedał się w ilości miliona sztuk w 74 dni od wprowadzenia na rynek. Gdyby porównać sprzedaż Nexusa One do iPhone'a 3GS, Google powinno się całkowicie załamać. Trzeci z kolei telefon Apple rozszedł się jak świeże bułeczki i w zaledwie 3 dni po premierze miał na koncie milion sprzedanych sztuk.

Obraz

iPhone iPhonem. Dobrze wiemy, że w jego przypadku zadziałała głównie marka i reklama. Ktoś mógłby też powiedzieć, że Android jest jeszcze stosunkowo świeżym systemem i nie uzyskał jeszcze zaufania "przeciętnego" klienta. Wystarczy jednak spojrzeć na wyniki Motoroli, która w USA w 74 dni uzyskała 1,05 miliona sprzedanych sztuk modelu DROID (u nas znany jako Milestone).

Żeby tego było mało, Google uzyskał odmowę z biura patentowego. Nazwa "Nexus One" nie została zaakceptowana jako znak handlowy należący do firmy. Dla przypomnienia, w połowie grudnia zeszłego roku rodzina autora s-f Philipa K. Dick'a zbulwersowana przywłaszczeniem sobie przez Google nazwy "Nexus" (nazwa androida, który pojawił się w filmie Blade Runner opartego na książce “Czy androidy śnią o elektrycznych owcach?”) straszyła podaniem firmy do sądu. Google nie otrzymał zgody na nazywanie swojej linii "Nexus". Czy nadal będzie walczył o prawa? Właściwie pytanie to, czy patrząc na wyniki sprzedaży telefonu Nexus One - czy mu się to w ogóle opłaca?

Źródło: Komorkomania

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)