Japończycy zamykają dział Sony Mobile, ale to nie koniec smartfonów Xperia

Japończycy ogłosili wprowadzenie zmian w strukturach firmy, wśród których najważniejszą jest likwidacja samodzielnego działu Sony Mobile Communications. Nie, nie jest to równoznaczne z końcem smartfonów Xperia.

Smartfony Xperia nie skończą się wraz z końcem działu Sony Mobile Communications
Smartfony Xperia nie skończą się wraz z końcem działu Sony Mobile Communications
Mateusz Żołyniak

Czas na ważne zmiany w strukturze Sony

Japończycy poinformowali o zmianach w strukturze ich firmy, które wchodzą w życie 1 kwietnia 2019 roku. Sony Corporation zdecydowało o utworzeniu nowego działu Electronics Products & Solutions (EP&S), w skład którego wchodzą trzy biznesy firmy:

  • Imaging Products & Solutions (IP&S);
  • Home Entertainment & Sound (HE&S);
  • Mobile Communications (MC).

Szefem nowego oddziału został Shigeki Ishizuka, a jego zastępcą jest Ichiro Takagi. Obaj mają teraz odpowiadać za strategię firmy związaną z rynkiem fotograficznym, TV i audio czy mobilnym. Co oznacza to dla fanów smartfonów Xperia?

Działania, których nie dało się uniknąć

Sony Mobile Communications, który powstał po wykupieniu udziałów Ericssona w kultowej spółce joint venture, przez długie lata wydawał się ważnym działem dla Japończyków. Niestety, nie radził on sobie zbyt dobrze w segmencie smartfonów, a najlepszym potwierdzeniem jest 100,6 mld jenów straty (ok. 3,5 mld zł) odnotowane w 2018 roku.

Wyniki finansowe Mobile Communications na tle innych działów Sony w 2017 roku
Wyniki finansowe Mobile Communications na tle innych działów Sony w 2017 roku

Warto przy tym zauważyć, że chodzi o spory dział firmy, który dysponował pokaźnymi mocami przerobowymi i własnym budżetem marketingowym. Teraz ma się to jednak skończyć. Produkcja smartfonów będzie tylko jedną z czynności nowego zespołu, który ma zajmować się przygotowywaniem także rozwiązań fotograficznych i TV.

Raport zamieszczony przez Nikkei wskazuje, że w wyniku restrukturyzacji pracę stracić może nawet 2000 z 4000 pracowników trzech wspomnianych wyżej działów. Firma ma też porzucić nierentowne rynki i skupić się na regionach, w których wiedzie jej się dobrze. Należą do nich m.in. Europa i Wschodnia Azja.

Zmiany smartfonom Xperia mogą wyjść na dobre

Na chwilę obecną ciężko określić jakie zmiany zajdą w strategii Sony na rynku smartfonów, ale pewne jest to, że Japończycy nie zrezygnują z ich produkcji. Szczególnie, w kontekście rewolucji, która nadejść ma wraz z łącznością 5G, o czym od dawna mówili przedstawiciele firmy.

Sony Xperia 1
Sony Xperia 1

Można spodziewać się, że firma będzie wprowadza na rynek mniej smartfonów, a do tego ograniczone zostaną wydatki na ich promocję. Wbrew pozorom może to jednak wyjść linii Xperia na dobre. Będzie to bowiem oznacza, że Japończycy będą musieli przykładać się bardziej do dopracowywania poszczególnych produktów.

Inną zaletą Electronics Products & Solutions jest możliwość szerszego dzielenia się autorskimi rozwiązaniami w ramach jednej grupy. Mocniejsze zaangażowanie pracowników odpowiadających za aparaty czy telewizory Sony w projektowanie urządzeń mobilnych może zaowocować wieloma unikatowymi rozwiązaniami.

Szerszą integrację rozwiązań z różnych działów widać już choćby po Xperii 1, która ma ekran OLED o kinowym formacie 21:9 oraz potrójny aparat z oprogramowaniem znanym z kompaktów Sony. Można liczyć, że w przyszłości w telefonach Japończyków pojawią się kolejne rozwiązania znane z innych segmentów rynku.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (13)