Nie ma lekko. Już nawet Apple twierdzi, że kupno iPhone'a wymaga pomocy eksperta

Którego iPhone'a kupić? Odpowiedź na to pytanie z roku na rok staje się coraz trudniejsza, z czego Apple zdał sobie właśnie sprawę.

Którego iPhone'a kupić? Apple pomoże znaleźć odpowiedź na to pytanie (Koo/Bloomberg via Getty Images)
Którego iPhone'a kupić? Apple pomoże znaleźć odpowiedź na to pytanie (Koo/Bloomberg via Getty Images)
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg
Miron Nurski

14.03.2023 20:47

Apple długo słynął z wyjątkowo przejrzystej oferty. W latach 2007-2012 firma wypuszczała raptem jeden model rocznie, więc wybór był ekstremalnie prosty. Im nowszy model, tym lepszy. Kupujesz ten, na który możesz sobie pozwolić. Żadnej filozofii.

Z czasem sprawa się jednak skomplikowała. Tylko w latach 2020-2022 do oferty dołączyło 14 (!) różnych iPhone'ów, a większość z nich wciąż jest dostępna w oficjalnym sklepie.

Skończyły się też czasy, gdy "nowszy = lepszy". Kwestią bardzo dyskusyjną jest choćby to, czy warto wymienić niemal 3-letniego iPhone'a 12 Pro na najnowszego iPhone'a 14, mimo że oba modele w dniu swojej premiery kosztowały w Polsce dokładnie tyle samo.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W USA osobom odwiedzającym sklep internetowy Apple'a nie jest łatwo nawet zorientować się w cenach. Do wyboru są różne oferty operatorów, programy wymiany czy smartfony refabrykowane, przez co witryna pełna jest niekoniecznie czytelnych kruczków.

Oferta Apple'a nie jest specjalnie czytelna
Oferta Apple'a nie jest specjalnie czytelna© Apple.com

Apple postanowił ułatwić życie klientom. Ale nie, nie poprzez uproszczenie oferty.

Specjalista Apple'a pomoże wybrać iPhone'a podczas wideorozmowy

W Stanach Zjednoczonych uruchomiona została usługa Shop with a Specialist over Video. Dzięki niej klienci sklepu internetowego mogą podczas zakupów nawiązać wideopołączenie z konsultantem.

Tak wygląda widorozmowa z konsultantem
Tak wygląda widorozmowa z konsultantem© Apple

"Nowa usługa pozwala obejrzeć najnowsze modele, odkryć nowe funkcje, a także poznać oferty programu Apple Trade In i operatorów, sposoby przejścia na iOS i różne opcje finansowania" - chwali się Apple w komunikacie prasowym. "W ramach usługi Shop with a Specialist over Video członkowie naszego zespołu z przyjemnością kontaktują się z klientami i dokładają wszelkich starań, by wybrać dla nich najlepiej dopasowany model iPhone’a" - czytamy.

Na razie nie wiadomo kiedy (i czy w ogóle) czat wideo zostanie uruchomiony w innych krajach.

Też tęsknicie za czasami, gdy największą zaletą Apple'a było to, że przebrnięcie przez jego ofertę nie wymagało pomocy wykwalifikowanego specjalisty?

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)