Nokia sprzedała dział HERE. Teraz za mapy będzie odpowiadać BMW, Audi oraz Daimler

Nokia HERE
Nokia HERE
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak

03.08.2015 13:08, aktual.: 03.08.2015 15:08

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nokia w ciągu ostatnich lat bardzo się zmieniła. Z największego producenta telefonów stała się firmą, która nie produkuje ani jednego urządzenia takiego typu, a teraz z portfolio Finów znika kolejny ważny element. Mapy HERE właśnie zostały sprzedane.

Nokia niedawno obchodziła swoje 150 urodziny i przez te wszystkie lata zmieniała się kilkakrotnie. Kiedyś ludzi pisali na papierze fińskiej firmy i chodzili w jej kaloszach, potem zdecydowana większość korzystała z jej telefonów, a teraz wiele osób wybiera mapy HERE zamiast odpowiednika Google. Ta ostatnia rzecz też się zmieni, ponieważ Nokia poinformowała właśnie w informacji prasowej, że dział odpowiedzialny za mapy został sprzedany spółce składającej się z BMW, Audi oraz Daimlera.

Plotki o takim ruchu pojawiły się już kilka miesięcy temu, więc nie jest żadnym zaskoczeniem, że w końcu Nokia pozbyła się tego działu. Cena map HERE to 2,8 miliarda euro, a cała transakcja zostanie sfinalizowana na początku przyszłego roku. Nowi nabywcy oczywiście będą chcieli użyć map w swoich samochodach, ale według informacji prasowej sprzedaż tego działu nie oznacza, że z rynku znikną aplikacje mobilne na Androida, iOS-a oraz Windows Phone'a. Oczywiście nie wiadomo, jak BMW, Audi oraz Daimler będą rozwijać mapy dla użytkowników smartfonów, ale niekoniecznie w ich interesie będzie zerwanie współpracy z takimi partnerami jak Samsung czy Microsoft.

Nokia najpierw kupiła Alcatel-Lucent, potem ogłosiła, że wróci na rynek smartfonów, a ostatnio zapowiedziała kamerę do wirtualnej rzeczywistości. Może to wydawać się nieco dziwna decyzja, ponieważ HERE zaczynało przynosić zyski, ale patrząc na ostatnie ruchy Finów można w pełni je zrozumieć. Oznacza to, że Finowie chcą skupić się na dwóch gałęziach swojego biznesu. Pierwszą będzie dział Nokia Networks, który oczywiści skupi się na rozwiązaniach telekomunikacyjnych, a Nokia Technologies będzie odpowiadać za projekty ciekawych produktów oraz urządzeń dla innych firm, jak chociażby zapowiadane telefony.

HERE najwidoczniej przeszkadzał Finom i chociaż uwielbiam ten produkt, to taka decyzja może okazać się dobra. Jeśli firmy samochodowe będą chciały nawiązać bliższą współpracą z producentami smartfonów, to waśnie mapy mogą być dobrą kartą przetargową. Jedyny minus jaki widzę jest taki, że Nokia oddala się od przeciętnego klienta i przez to coraz bardziej znika z rynku konsumenckiego, gdzie jeszcze niedawno byłą dla wielu firmą nie do zastąpienia.

Źródło: Nokia via windowscentral.com

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także